Avatar billede much Nybegynder
19. september 2002 - 01:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Null længde i opret database sendt fra en form...

Jeg sender oplysninger fra en for til en side hvori der bliver oprettet en ny person i databasen. Jeg har det problem at hvis et af felterne er tomme så kommer den og siger at der ikke må være null længder. Databasen er sat til at der godt må være null længder....
HJÆLP.
Koden ser sådan ud
-------------------------------------------------

<html>
<head>
<title>oprettet...</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
<%

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("../databasen/data.mdb")
Conn.Open DSN

strSQL = "Insert into personer (navn,adresse) values('" & Request.Form("navn") & "','" & Request.Form("adresse") & "')"

Conn.Execute(strSQL)

set rsRegion = Request.Form("region")
set rsNavn = Request.Form("navn")

%>

<table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tr>
    <td width="5%">&nbsp;</td>
    <td><b><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="2">Tak for
      din profil
      <%Response.Write rsNavn%>
      <br>
      </font></b><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="2">Du
      er nu blevet oprettet under
      <%Response.Write rsRegion%>
      </font></td>
  </tr>
</table>
<p>&nbsp;</p>
</body>
</html>
<%
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>
Avatar billede much Nybegynder
19. september 2002 - 01:48 #1
Ups ikke fra en "for" men fra en form
Avatar billede rbl Praktikant
19. september 2002 - 02:10 #2
en let løsning er at sætte en tom streng ind de steder, der ellers ville være NULL
Avatar billede excession Nybegynder
19. september 2002 - 03:26 #3
er der i øvrigt ikke en fejl her?:

strSQL = "Insert into personer (navn,adresse) values('" & Request.Form("navn") & "','" & Request.Form("adresse") & "')"

Conn.Execute(strSQL)

set rsRegion = Request.Form("region") ------------- den hedder adresse i SQL strengen...
set rsNavn = Request.Form("navn")
Avatar billede keysersoze Guru
19. september 2002 - 09:52 #4
hvis "obligatorisk" er sat til nej og "TilladNulLængde" er sat til ja burde der ikke være problemer med indsættelse af tomme værdier...

hvilken fejl præcis får du?
Avatar billede much Nybegynder
20. september 2002 - 21:23 #5
Har selv løst dette