Avatar billede goose Nybegynder
18. september 2002 - 19:39 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Prioteret output fra database

Jeg har førsøgt at bruge en sourcekode fra netcoders (http://www.netcoders.dk/sources.asp?mode=view_source&cat_id=0&id=1744&tech_id=1) til at lave et prioteret output fra min database.
Det fungerer for så vidt også godt nok, lige med undtagelse af, at hvis jeg sletter en post i databasen, så vælter det.
Er der en der har noget sourcekode eller et link til noget tilsvarende som kan bruges, så er jeg en lykkelig mand.
Mit nuværende system giver mulighed for løbene at tilføje ekstra felter til et emne, og det er disse emner jeg gerne vil give mulighed for at prioterer.
Jeg ved godt at man kunne lave et talfelt til hvert felt som der så sorteres ud fra, men det ser ikke særligt fikst ud :o)
Håber jeg fik mig forklaret godt nok.

/Goose
Avatar billede o_kais Nybegynder
18. september 2002 - 19:56 #1
8uiu
Avatar billede medions Nybegynder
18. september 2002 - 23:09 #2
goose> I stedet for at kigge efter et nyt system, så tilføj en kolonne mere til din tabel der skal hedde Deleted. Det skal være en False/True (Ja/Nej) type kolonne.

Når du så vil have en række slettet, laver du blot et vink i boxen.

Og så i alle dine SQL udtræk skriver du:

strSQL = "SELECT * FROM tabel WHERE Deleted = False"

//>Rune
Avatar billede goose Nybegynder
19. september 2002 - 07:11 #3
Jeg prøver lige dit forslag senere på dagen, det lyder ikke helt dumt, men kan ikke lige pt. gennemskue om det vil virke, men jeg vender tilbage.

/Goose
Avatar billede goose Nybegynder
19. september 2002 - 12:20 #4
Det virker ikke helt efter hensigten, hvis jeg f.eks. sletter 2 poster midt i det hele (sætter dem til true), så skal jeg klikke flere gange inden der sker noget, det virker heller ikke særlig smart :-/

/Goose
Avatar billede medions Nybegynder
22. september 2002 - 21:50 #5
Der skal du bruge en meta der har noget at gøre med Chach eller noget id en stil.. det er ikke ASP's skyld ;o)

//>Rune
Avatar billede goose Nybegynder
22. september 2002 - 21:55 #6
øhh, gider du uddybe det lidt ?!?

/Goose
Avatar billede medions Nybegynder
22. september 2002 - 21:59 #7
Idet du updater og den ikke kommer første gang, og du opdatere en gang til, så er det noget med din chache der er galt.. Der findes en Meta-tag med noget No-Chach agtig noget... Prøv og søg efter den..!

//>Rune
Avatar billede goose Nybegynder
22. september 2002 - 22:09 #8
Problemet som jeg ser det er, at hvis jeg sletter f.eks. 2 id numre, og jeg klikker på f.eks. ryk ned, så vil den lede efter et nummer som er 1 mindre end dens eget nummer, men det har jeg jo lige slettet, ergo sker der ikke en disse de første 2-3 gange jeg klikker på ryk-ned.
Jeg har forsøgt at lede efter noget meta halløj som du omtaler, dog uden resultat.

/Goose
Avatar billede medions Nybegynder
22. september 2002 - 22:18 #9
<meta HTTP-EQUIV="pragma" CONTENT="no-cache">

//>Rune
Avatar billede goose Nybegynder
23. september 2002 - 17:21 #10
Det hjælper intet med no-cache og det er heller ikke det der er problemet, jeg tror det er som jeg skrev i går kl 22:09:56, men jeg ved ikke hvordan jeg skal løse det :-(

/goose
Avatar billede goose Nybegynder
15. januar 2003 - 15:19 #11
Jeg lukker :-(

/Goose