Avatar billede ngr Praktikant
18. september 2002 - 19:27 Der er 75 kommentarer og
1 løsning

Hjælp!

Er der er, der kan forklare mig hvorfor nedenstående pludselig ikke længere vil skrive til filen

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD><TITLE></TITLE><META NAME="Generator" CONTENT="Stone's WebWriter 3.5">
<meta http-equiv=Content-Type content=text/html; charset=iso-8859-1>
<LINK REL="stylesheet" HREF="../style.css" TYPE="text/css">
</HEAD>
<BODY>

<?
function out($string) {
    return htmlentities(stripslashes($string), ENT_QUOTES);
}
function checkForm() {
    if (!$GLOBALS['submit'])
        return "&nbsp;";
    if (strlen($GLOBALS['navn']) < 4)
        return "<b><font color='red'>Husk at udfylde navn<b></font>";
    if (strlen($GLOBALS['adresse']) < 6)
        return "<b><font color='red'>Husk at udfylde adresse<b></font>";
    if (strlen($GLOBALS['postnr']) < 4)
        return "<b><font color='red'>Husk at udfylde postnummer<b></font>";
    if (strlen($GLOBALS['by']) < 4)
        return "<b><font color='red'>Husk at udfylde by<b></font>";
    if (strlen($GLOBALS['tlf']) < 8)
        return "<b><font color='red'>Husk at udfylde tlf.<b></font>";
    return false;
}
function save() {
    $s = $GLOBALS['navn'].";";
    $s .= $GLOBALS['adresse'].";";
    $s .= $GLOBALS['adresse2'].";";
    $s .= $GLOBALS['postnr'].";";
    $s .= $GLOBALS['by'].";";
    $s .= $GLOBALS['land'].";";
    $s .= $GLOBALS['tlf'].";";
    $fp = @fopen("data/katalogbestilling.dat","a");
    fwrite($fp, $s);
    fclose($fp);
        echo "<script> location.href='katalog2.php'; </script>";
    exit();
}

if (!$message = checkForm())
    save();
?>

<form action="katalog.php" method="post">

<TABLE BORDER="0" WIDTH="400" CELLPADDING=1 CELLSPACING=1>

<TR><TD><FONT FACE="Arial, Helvetica"><H5><STRONG>&nbsp;&nbsp;&nbsp;</STRONG></TD><TD>
<? echo $message; ?></TD><TD></TD><TR></TR>

<TR><TD><FONT FACE="Arial, Helvetica"><H5><STRONG>Navn</STRONG></TD><TD>
<input type="text" size= 25 name="navn" value="<? echo out($navn); ?>"></TD><TD></TD><TR></TR>

<TR><TD><FONT FACE="Arial, Helvetica"><H5><STRONG>Adresse</STRONG></TD><TD>
<input type="text" size= 25 name="adresse" value="<? echo out($adresse); ?>"></TD></TR>

<TR><TD><FONT FACE="Arial, Helvetica"><H5><STRONG>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</STRONG></TD><TD>
<input type="text" size= 25 name="adresse2" value="<? echo out($adresse2); ?>"></TD></TR>

<TR><TD><FONT FACE="Arial, Helvetica"><H5><STRONG>Postnr.</STRONG></TD><TD>
<input type="text" size= 25 name="postnr" value="<? echo out($postnr); ?>"></TD></TR>

<TR><TD><FONT FACE="Arial, Helvetica"><H5><STRONG>By</STRONG></TD><TD>
<input type="text" size= 25 name="by" value="<? echo out($by); ?>"></TD></TR>

<TR><TD><FONT FACE="Arial, Helvetica"><H5><STRONG>Land</STRONG></TD><TD>
<input type="text" size= 25 name="land" value="<? echo out($land); ?>"></TD></TR>

<TR><TD><FONT FACE="Arial, Helvetica"><H5><STRONG>Tlf.</STRONG></TD><TD>
<input type="text" size= 25 name="tlf" value="<? echo out($tlf); ?>"></TD></TR>

<TR><TD colspan=2><BR><B>
<span class="txt">
<STRONG>Kryds af, hvis du vil have kataloget tilsendt fremover</STRONG> &nbsp;&nbsp;
<input type="CHECKBOX" name="fremover" value="send">
<BR><BR>

<input type="submit" name="submit" value="Klik for at sende bestillingen"><BR><BR><BR>

</BODY>
</HTML>
Avatar billede jakoba Nybegynder
18. september 2002 - 19:33 #1
det er nok den sedvanlige med ny version af php (over 4.2)

efter den første <?  tilføjer du en linie:
extract( $_POST );  // gør alle felter til variable
Avatar billede whatever Nybegynder
18. september 2002 - 19:33 #2
Får du nogle fejl, eller...?
Avatar billede ngr Praktikant
18. september 2002 - 19:35 #3
jeg får ingen fejl, men der skrives bare ikke til filen.

det har den ellers gjort upåklageligt igår, og uden at jeg har rørt ved den, er den holdt op
Avatar billede alrua Nybegynder
18. september 2002 - 19:35 #4
alle steder hvor du bruger output fra formen skal du bruge $_POST variablen

dvs i stedet for $GLOBALS['navn'] er det $_POST['navn']
og ved tekstfelterne: <? echo out($_POST['navn']) ?>

med alle felterne - tror det er derfor :D

-Alrua
Avatar billede ngr Praktikant
18. september 2002 - 19:36 #5
men hvorfor HAR den så fungeret?
Avatar billede alrua Nybegynder
18. september 2002 - 19:45 #6
dunno - har du skiftet PHP-version eller sådan noget? :D

-Alrua
Avatar billede ngr Praktikant
18. september 2002 - 19:45 #7
jeg har intet gjort
Avatar billede ngr Praktikant
18. september 2002 - 19:46 #8
og jeg ville føle mig noget mere tryg hvis jeg kunne finde fejlen
Avatar billede ngr Praktikant
18. september 2002 - 19:47 #9
Skal jeg også skifte if (!$GLOBALS['submit']) ud med if (!$_POST['submit'])
Avatar billede ngr Praktikant
18. september 2002 - 19:48 #10
eller er det tilstrækkelig bare at gre som jakoba foreslår?
Avatar billede jakoba Nybegynder
18. september 2002 - 19:50 #11
Avatar billede alrua Nybegynder
18. september 2002 - 19:51 #12
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD><TITLE></TITLE><META NAME="Generator" CONTENT="Stone's WebWriter 3.5">
<meta http-equiv=Content-Type content=text/html; charset=iso-8859-1>
<LINK REL="stylesheet" HREF="../style.css" TYPE="text/css">
</HEAD>
<BODY>

<?
function out($string) {
    return htmlentities(stripslashes($string), ENT_QUOTES);
}
function checkForm() {
    if (!isset($_POST['submit']))
        return "&nbsp;";
    if (strlen($_POST['navn']) < 4)
        return "<b><font color='red'>Husk at udfylde navn<b></font>";
    if (strlen($_POST['adresse']) < 6)
        return "<b><font color='red'>Husk at udfylde adresse<b></font>";
    if (strlen($_POST['postnr']) < 4)
        return "<b><font color='red'>Husk at udfylde postnummer<b></font>";
    if (strlen($_POST['by']) < 4)
        return "<b><font color='red'>Husk at udfylde by<b></font>";
    if (strlen($_POST['tlf']) < 8)
        return "<b><font color='red'>Husk at udfylde tlf.<b></font>";
    return false;
}
function save() {
    $s = $_POST['navn'].";";
    $s .= $_POST['adresse'].";";
    $s .= $_POST['adresse2'].";";
    $s .= $_POST['postnr'].";";
    $s .= $_POST['by'].";";
    $s .= $_POST['land'].";";
    $s .= $_POST['tlf'].";";
    $fp = @fopen("data/katalogbestilling.dat","a");
    fwrite($fp, $s);
    fclose($fp);
        echo "<script> location.href='katalog2.php'; </script>";
    exit();
}

if (!$message = checkForm())
    save();
?>

<form action="test.php" method="post">

<TABLE BORDER="0" WIDTH="400" CELLPADDING=1 CELLSPACING=1>

<TR><TD><FONT FACE="Arial, Helvetica"><H5><STRONG>&nbsp;&nbsp;&nbsp;</STRONG></TD><TD>
<? echo $message; ?></TD><TD></TD><TR></TR>

<TR><TD><FONT FACE="Arial, Helvetica"><H5><STRONG>Navn</STRONG></TD><TD>
<input type="text" size= 25 name="navn" value="<? echo (isset($_POST['navn'])) ? out($_POST['navn']) : ''; ?>"></TD><TD></TD><TR></TR>

<TR><TD><FONT FACE="Arial, Helvetica"><H5><STRONG>Adresse</STRONG></TD><TD>
<input type="text" size= 25 name="adresse" value="<? echo (isset($_POST['adresse'])) ? out($_POST['adresse']) : ''; ?>"></TD></TR>

<TR><TD><FONT FACE="Arial, Helvetica"><H5><STRONG>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</STRONG></TD><TD>
<input type="text" size= 25 name="adresse2" value="<? echo (isset($_POST['adresse2'])) ? out($_POST['adresse2']) : ''; ?>"></TD></TR>

<TR><TD><FONT FACE="Arial, Helvetica"><H5><STRONG>Postnr.</STRONG></TD><TD>
<input type="text" size= 25 name="postnr" value="<? echo (isset($_POST['postnr'])) ? out($_POST['postnr']) : ''; ?>"></TD></TR>

<TR><TD><FONT FACE="Arial, Helvetica"><H5><STRONG>By</STRONG></TD><TD>
<input type="text" size= 25 name="by" value="<? echo (isset($_POST['by'])) ? out($_POST['by']) : ''; ?>"></TD></TR>

<TR><TD><FONT FACE="Arial, Helvetica"><H5><STRONG>Land</STRONG></TD><TD>
<input type="text" size= 25 name="land" value="<? echo (isset($_POST['land'])) ? out($_POST['land']) : ''; ?>"></TD></TR>

<TR><TD><FONT FACE="Arial, Helvetica"><H5><STRONG>Tlf.</STRONG></TD><TD>
<input type="text" size= 25 name="tlf" value="<? echo (isset($_POST['tlf'])) ? out($_POST['tlf']) : ''; ?>"></TD></TR>

<TR><TD colspan=2><BR><B>
<span class="txt">
<STRONG>Kryds af, hvis du vil have kataloget tilsendt fremover</STRONG> &nbsp;&nbsp;
<input type="CHECKBOX" name="fremover" value="send">
<BR><BR>

<input type="submit" name="submit" value="Klik for at sende bestillingen"><BR><BR><BR>

</BODY>
</HTML>

---

den virker :)

-Alrua
Avatar billede alrua Nybegynder
18. september 2002 - 19:52 #13
ups - husk lige at ret filnavnet i <post>-tagget :D
Avatar billede o_kais Nybegynder
18. september 2002 - 19:57 #14
vide du hvordan man kan ikke tryk på højre mus knap
kender du koden????????
Avatar billede whatever Nybegynder
18. september 2002 - 20:00 #15
o_kais > hvad med at oprette dit egen spørgsmål
Avatar billede alrua Nybegynder
18. september 2002 - 20:01 #16
kais: det er javascript - men det er nemt at omgå...og pisse irriterende...så drop det hellere :D

-Alrua
Avatar billede alrua Nybegynder
18. september 2002 - 20:01 #17
ngr: hvorfor lagrer du forøvrigt ikke dataenen i en mysql-db? :D
Avatar billede ngr Praktikant
18. september 2002 - 20:10 #18
den skriver fortsat ikke til filen................
Avatar billede ngr Praktikant
18. september 2002 - 20:12 #19
undskyld, jeg havde ikke medtaget alle dine korrektioner, prøver igen
Avatar billede alrua Nybegynder
18. september 2002 - 20:16 #20
tilsyneladende laver den ikke linjeskift...
du skal lige tilføje

$s .= "\n";

inden fopen()

Ellers forlænger den bare den ene linje :D

-Alrua
Avatar billede ngr Praktikant
18. september 2002 - 20:16 #21
nej, den skriver sgu ingenting
Avatar billede alrua Nybegynder
18. september 2002 - 20:18 #22
echo "<script> location.href='katalog2.php'; </script>";

kan forøvrigt med fordel udskiftes med

header("Localtion: katalog2.php");

Så er du ikke afhængig af at brugeren har javascript slået til :)

-Alrua
Avatar billede alrua Nybegynder
18. september 2002 - 20:18 #23
prøv lige med de par ting :D
virker nemlig fint på min :)
Avatar billede alrua Nybegynder
18. september 2002 - 20:19 #24
tjeck forøvrigt at data-biblioteket eksisterer og at php har write access til det :)
Avatar billede alrua Nybegynder
18. september 2002 - 20:19 #25
i min version åbner den vist bare katalogbestilling.dat i samme bibliotek som php-filen - kan være du skal ændre det :)
Avatar billede alrua Nybegynder
18. september 2002 - 20:20 #26
gør den ikke? :D
Avatar billede alrua Nybegynder
18. september 2002 - 20:23 #27
du skal forøvrigt nok lave en

str_replace(";", ":")

på alle felterne - ellers får du et problem når folk skriver semikolon i felterne :D

-Alrua
Avatar billede ngr Praktikant
18. september 2002 - 20:23 #28
ja, men lige nu er problemet bare at få lortet til at skrive, og det vil den altså ikke
Avatar billede ngr Praktikant
18. september 2002 - 20:26 #29
kan der være sket et eller andet på serveren.
jeg prøvede atlægge en ny php fil med et andet navn - og den kan serveren/browseren ikke finde
det problem har jeg før oplevet - periodisk
Avatar billede alrua Nybegynder
18. september 2002 - 20:27 #30
hvilken server? din egen?
Avatar billede ngr Praktikant
18. september 2002 - 20:28 #31
struernet
Avatar billede alrua Nybegynder
18. september 2002 - 20:30 #32
hmm...det er nok noget med file permissions så - du skal have lavet en chmod 777 på din katalogbestilling.dat - jeg ved ikke om du kan gøre det med din ftp-client
Avatar billede ngr Praktikant
18. september 2002 - 20:30 #33
bliver nødt til at gå en times tid, satans
Avatar billede ngr Praktikant
18. september 2002 - 20:30 #34
men det har jeg, det har jo fungeret perfekt indtil her i eftermiddag
Avatar billede alrua Nybegynder
18. september 2002 - 20:33 #35
du kan jo prøve at højreklikke i din ftp-client og vælge file permissions eller CHMOD eller hvad det nu hedder, og så tjecke at der står 777
Avatar billede ngr Praktikant
18. september 2002 - 20:33 #36
men du har sgu ret, det er ikke nok at lave 777 på biblioteket - det skal også laves på filen - og det har jeg ikke oplevet før.
og det er et problem, for filen skal kunne slettes, og så skal man kunne skrive forfra i den næste gang
er det struernet den er gal med?
Avatar billede ngr Praktikant
18. september 2002 - 20:34 #37
smutter en times tid
Avatar billede alrua Nybegynder
18. september 2002 - 20:35 #38
dunno om det er struernet - kan da godt være :)

ok, ses senere...håber du får det til at virke :)
Avatar billede ngr Praktikant
18. september 2002 - 21:30 #39
tilbage igen
kan det passe, at serveren selv bare finder på at ændre på skriverettighederne for filen?
Avatar billede alrua Nybegynder
18. september 2002 - 21:35 #40
tjah - hvis der er taget backup eller sådan noget og admins har fucked det up ;)

Fik du det til at virke?
Avatar billede ngr Praktikant
18. september 2002 - 21:36 #41
nej, stadig ikke, og den nægter at finde nye php filer, som jeg uploader
Avatar billede alrua Nybegynder
18. september 2002 - 21:38 #42
og du kan ikke lave chmod?
Kunne være du skulle klage? :D
Avatar billede ngr Praktikant
18. september 2002 - 21:39 #43
og nu har den selv ændrer chmod fra 777 til 666
Avatar billede ngr Praktikant
18. september 2002 - 21:40 #44
jeg bliver mereog mere overbevist om at det - endnu engang - er struernet
men jeg ved bare så lidt om det at jeg ike rigitg kan holde dem fast på det
derfor er det jeg hele tiden spørger eksperten (dig :-) om det er struernet
Avatar billede alrua Nybegynder
18. september 2002 - 21:42 #45
hehe - jeg vil tro at det er dem...du kan jo altid spørge dem hvordan det kan være at den ændrer sig...

Hjalp det at lave manuelt chmod?
Avatar billede ngr Praktikant
18. september 2002 - 21:54 #46
ja, det ser ud til at virke nu. Nu laver den til gengæld ikke et line break
det her er da rigtigt, ikke.

$s = $_POST['navn'].";";
    $s .= $_POST['adresse'].";";
    $s .= $_POST['adresse2'].";";
    $s .= $_POST['postnr'].";";
    $s .= $_POST['by'].";";
    $s .= $_POST['land'].";";
    $s .= $_POST['tlf'].";";
    $s .= "\n";
Avatar billede alrua Nybegynder
18. september 2002 - 21:59 #47
jo, men det kan godt være det er smartere at gøre det sådan her:

    $s = "\n";
    $s .= $_POST['navn'].";";
    $s .= $_POST['adresse'].";";
    $s .= $_POST['adresse2'].";";
    $s .= $_POST['postnr'].";";
    $s .= $_POST['by'].";";
    $s .= $_POST['land'].";";
    $s .= $_POST['tlf'].";";

Så den laver linebreak inden linjen - så har du ikke en tom linje til sidst i filen :)

Og husk at lave str_replace(";",":") på hvert felt - ellers får du nok problemer senere :)

-Alrua
Avatar billede ngr Praktikant
18. september 2002 - 22:01 #48
hvordan og hvor laver jeg str_replace(";",":")
Avatar billede alrua Nybegynder
18. september 2002 - 22:09 #49
$s .= str_replace(";", ":", $_POST['navn']) . ";";

for alle linjerne...så erstatter den alle ; som brugeren indtaster med :
Avatar billede ngr Praktikant
18. september 2002 - 22:11 #50
smart
Avatar billede alrua Nybegynder
18. september 2002 - 22:14 #51
Jeps :)
Men hvorfor kan du egentlig ikke smide det i en DB?
Avatar billede ngr Praktikant
18. september 2002 - 22:19 #52
det vil aftageren ikke have, de vil have en ascii fil, spørg mig ikke hvorfor
Avatar billede ngr Praktikant
18. september 2002 - 22:22 #53
nu vikrer skidtet, og hvis jeg sletter datafilen, så opretter det fint en ny.
Men jeg er sgu noget utryg ved det, for vi (du) har vel ikke fundet ud af, hvori fejlen bestod. Så det kan vel komme igen nårsomhelst?
Avatar billede alrua Nybegynder
18. september 2002 - 22:23 #54
hmm - dem om det :)
Avatar billede ngr Praktikant
18. september 2002 - 22:26 #55
hvem dem?
det er jo mig, der har et problem.
og det mest uhyggelige er jo, at der slet ingen fejlmeldinger kommer. Plejer der ikke at gøre det?
Avatar billede alrua Nybegynder
18. september 2002 - 22:29 #56
fik ikke lige din sidste post med o:-)

Jo, det er jo lidt noget lort, men jeg _tror_ bare det er en serverfejl...

Du kan jo lave noget debugging...

    $fp = @fopen("data/katalogbestilling.dat","a") or die("Error opening file");
    fwrite($fp, $s) or die("Error writing to file");
    fclose($fp) or die("Error closing file");

Det burde give fejlmeddelelser :)
(hvorfor har jeg ikke tænkt på det noget før?)

-Alrua
Avatar billede ngr Praktikant
18. september 2002 - 22:39 #57
Kan man gøre sådan, så brugeren får at vide den er gal:
$fp = @fopen("data/katalogbestilling.dat","a") or die("Desværre fejl i systemet - prøv venligst senere");
fwrite($fp, $s) or die("Desværre fejl i systemet - prøv venligst senere");
fclose($fp) or die("Desværre fejl i systemet - prøv venligst senere");
Avatar billede alrua Nybegynder
18. september 2002 - 22:41 #58
Joda - det kan du gøre som du vil :D
Avatar billede alrua Nybegynder
18. september 2002 - 22:41 #59
Du skal bare være opmærksom på at den vil die _med_ det html-output du har skrevet ud...det kan godt se lidt sjovt ud...
Avatar billede alrua Nybegynder
18. september 2002 - 22:48 #60
det kan du rette ved at tilføje følgende i starten (lige efter <?)

ob_start();
function error_occured()
{
  ob_clean();
  die("Desværre fejl i systemet - prøv venligst senere");
}

og så skrive:
fwrite($fp, $s) or error_occured();

Det vil rydde siden, så det kun er din fejl der bliver skrevet ud...
DU skal selvfølgelig ændre det til error_occured() på dem alle sammen :)

-Alrua
Avatar billede ngr Praktikant
18. september 2002 - 22:49 #61
ok, men jeg har fundet ud af, at jeg er nødt til at have linebreak tilsidt - hvorfor i alverden virker det her ikke

function save() {
    $s .= str_replace(";", ":", $_POST['navn']) . ";";
    $s .= str_replace(";", ":", $_POST['adresse']) . ";";
    $s .= str_replace(";", ":", $_POST['adresse2']) . ";";
    $s .= str_replace(";", ":", $_POST['postnr']) . ";";
    $s .= str_replace(";", ":", $_POST['by']) . ";";
    $s .= str_replace(";", ":", $_POST['land']) . ";";
    $s .= str_replace(";", ":", $_POST['tlf']) . ";";
    if ($_POST['fremover'])
        {$s .= "send;";} else {$s .= "stop;";};
    $s .= "v;";
    $s .= "\n";
    $fp = @fopen("data/katalogbestilling.dat","a");
    fwrite($fp, $s);
    fclose($fp);
Avatar billede alrua Nybegynder
18. september 2002 - 22:51 #62
husk at sætte
  $s = '';
først.

Og husk at du skal erklære variabler global hvis du skal bruge dem i en funktion (gælder dog ikke for $_POST)
Avatar billede ngr Praktikant
18. september 2002 - 22:51 #63
hvad mener du med ændre det til error_occured() på dem alle sammen :)
der er da kun een fwrite
Avatar billede ngr Praktikant
18. september 2002 - 22:53 #64
sådan ?

function save() {
    $s = '';
    $s .= str_replace(";", ":", $_POST['navn']) . ";";
    $s .= str_replace(";", ":", $_POST['adresse']) . ";";
    $s .= str_replace(";", ":", $_POST['adresse2']) . ";";
    $s .= str_replace(";", ":", $_POST['postnr']) . ";";
    $s .= str_replace(";", ":", $_POST['by']) . ";";
    $s .= str_replace(";", ":", $_POST['land']) . ";";
    $s .= str_replace(";", ":", $_POST['tlf']) . ";";
    if ($_POST['fremover'])
        {$s .= "send;";} else {$s .= "stop;";};
    $s .= "v;";
    $s .= "\n";
    $fp = @fopen("data/katalogbestilling.dat","a");
    fwrite($fp, $s);
    fclose($fp);
Avatar billede alrua Nybegynder
18. september 2002 - 22:55 #65
også på fopen og fclose :)

ja, bare husk at lukke funktionen med }

Grunden til du ikke fik nogen fejl på fopen er fordi du har sat et @ forat - det betyder at den ikke udskriver errors...
Avatar billede alrua Nybegynder
18. september 2002 - 22:56 #66
Bliver nødt til at smutte i seng nu - håber du får resten til at virke som det skal :)

Ellers kan du jo bare spørge igen...

Ses senere :)

-Alrua
Avatar billede ngr Praktikant
18. september 2002 - 22:56 #67
ok, men hvorfor fanden virker det skide line break ikke?
Avatar billede alrua Nybegynder
18. september 2002 - 22:57 #68
dunno - virker fint for mig...
Avatar billede alrua Nybegynder
18. september 2002 - 22:59 #69
Får jeg lidt point? ;)
Avatar billede alrua Nybegynder
18. september 2002 - 23:02 #70
doh - 70 indlæg :)
nå, g'nat
Avatar billede ngr Praktikant
19. september 2002 - 00:26 #71
Jeg prøvede den herunder efter at have fjernet skriverettighederne til biblioteket - men den reagere ikke

ob_start();
function error_occured()
{
  ob_clean();
  die("Desværre fejl i systemet - prøv venligst senere");
}

og så skrive:
fwrite($fp, $s) or error_occured();
Avatar billede ngr Praktikant
19. september 2002 - 00:26 #72
Points - ja, dem har du sgu fortjent, tak skal du have
Avatar billede alrua Nybegynder
19. september 2002 - 15:55 #73
$fp = @fopen("data/katalogbestilling.dat","a");

skal rettes til

$fp = fopen("data/katalogbestilling.dat","a") or error_occured;

Så burde den give en fejl :)

Takker for point :)

-Alrua
Avatar billede ngr Praktikant
19. september 2002 - 16:06 #74
Men nu har StruerNet faktisk indrømmet, at der er en fejl på deres server. Det er store ting!
Avatar billede alrua Nybegynder
19. september 2002 - 16:11 #75
wow :D
Avatar billede alrua Nybegynder
19. september 2002 - 16:12 #76
jeg tror faktisk at det er

$fp = @fopen("data/katalogbestilling.dat","a") or error_occured;

(altså med @) du skal bruge for at få brugeren til at se din fejlmeddelselse, og kun din :)

-Alrua