Avatar billede gonzzo Nybegynder
14. juli 1999 - 21:00 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

tildeling af drev bogstav ??

Jeg er ved at samle alle mine farvorit spil (shareware/freware selvføldig) på en cd og herpå ønsker jeg at lave en html fil som automatisk startes op når cd''en sættes i drevet og nu er mit spørgsmål så:
1 jeg vil lave det sådant at spillet kan køres/instaleres ved at klikke på et link!!
2 En bruger har sit cd drev som drev D og en anden som drev H og en tredie som drev F
3 hvordan gøres det sådan at det virker på alle maskiner(drev)??
4 jeg har overvejet at lave en forside hvorpå man kunne vælge sit cd drev''s bogstav og så sende personen vidre til en html fil ud fra personens valg, men det virker lidt klodset på denne måde
5 skal jeg evt have fat i noget java istedet ??

Gonzzo
Avatar billede benny.dk Nybegynder
15. juli 1999 - 09:26 #1
Fordi han giver bedre svar end cyberesben, skal han slettes, mener cyberesben, men forhåbentlig er det ikke ham som bestemmer:-)

Og ja, jeg mener også CMOS svar var det mest fyldestgørende, så han burde have pointene.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
15. juli 1999 - 12:59 #2
benny.dk>> har du set alt det fake-snyd han har lavet?

kig på hvilke spm han har besvaret, og så se hvad der står....

han er totalt snyder
Avatar billede benny.dk Nybegynder
15. juli 1999 - 13:52 #3
cyberesben>> Men faktisk gav han her et bedre svar end dig, og burde have pointene, ikk?

Ang. han faker, så ved du hvordan jeg mener det kan undgås:-)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
14. juli 1999 - 21:08 #4
1. det kræver nogle parametre, mener jeg... kigger lige på det
2, 3, 4, 5: du laver en autorun.inf hvor skriver

OPEN=start \index.html

så lægger du autorun.inf på roden af cd'en

linksne i html filen sætter du til at pege på \mappe\spil.exe

kig på privat computers cd
Avatar billede cyberesben Nybegynder
15. juli 1999 - 13:57 #5
benny>> EFTER at jeg havde svaret, kom han med et brugbart svar....

hvis gonzzo synes at mit var bedre, så er det ham du skal snakke med
Avatar billede gonzzo Nybegynder
14. juli 1999 - 21:19 #6
okay tak for det !!
punkt 1. gøres ved at jeg laver en knap der hedder instaler og linker den til install filen på det pågældende spil og hvis spillet kan køres direkte fra cd'en laver jeg en knap mere der hedder kør og linker den til program filen på spillet

udgiv det som et svar og du får poing !!
Avatar billede cmos Nybegynder
14. juli 1999 - 21:25 #7
SPG 1:

Du starter med at lave en fil der SKAL hedde autorun.inf og skal består af følgende:

[autorun]
OPEN=DIT_HJEMMESIDE.HTML
ICON=DIT_ICON.ICO

dit_hjemmeside og dit_icon skal du bare skrive start siden der skal bruges på CD`en, (Start-siden skal lige på CD`en)
Derefter gemmer du filen på CD`en som autorun.inf

SPG 2:

Computeren finder selv CDROM drevet så der skal du ikke være nervøs.

SPG 3:

Se ovenstående

SPG 4:

Det behøves du ikke , bare brug det fra spøgsmål 1.

P.S Hvis du ikke kan finder ud af det vil jeg gerne lave det for dig!!!
Avatar billede cmos Nybegynder
14. juli 1999 - 21:29 #8
UNDSKYLD RETTELSE UNDSKYLD!!!!!!!!!!.

SPG 1:

file:///E:/SPIL/DIABLO.htm

På denne måde starte det uden at spørge om noget.

SPG 2:
Istedet kan du lave så man sætter CD`en i og så kører den automatisk på denne måde:
Du starter med at lave en fil der SKAL hedde autorun.inf og skal består af følgende:

[autorun]
OPEN=DIT_HJEMMESIDE.HTML
ICON=DIT_ICON.ICO

dit_hjemmeside og dit_icon skal du bare skrive start siden der skal bruges på CD`en, (Start-siden skal lige på CD`en)
Derefter gemmer du filen på CD`en som autorun.inf

SPG 2:

Computeren finder selv CDROM drevet så der skal du ikke være nervøs.

SPG 3:

Se ovenstående

SPG 4:

Det behøves du ikke , bare brug det fra spøgsmål 1.

P.S Hvis du ikke kan finder ud af det vil jeg gerne lave det for dig!!!
Avatar billede cmos Nybegynder
14. juli 1999 - 21:33 #9
Altså i SPG 2 menes der at du skrive det i dit HTML - dokument sådan her:

<A HREF=" file:///E:/SPIL/DIABLO.EXE>Tryk her og Installer DIABLO</A>
Avatar billede cyberesben Nybegynder
14. juli 1999 - 21:33 #10
cmos>> kan du ikke læse hvad gonzzo skriver?

"udgiv det som et svar og du får poing !!"
Avatar billede gonzzo Nybegynder
14. juli 1999 - 21:37 #11
cmos det er cyber..... der får disse poing så lad venligst være med at svare igen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede nlunn Nybegynder
14. juli 1999 - 21:37 #12
Jeg mener at Datatids CD'er er påbygget via html - køb et blad og se i koden
Avatar billede cyberesben Nybegynder
14. juli 1999 - 21:39 #13
du er nok den dummeste bruger jeg har set nogen sinde! du kan ikke en gang finde ud af at lave fake spørgsmål!!!!!!!!!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
14. juli 1999 - 21:40 #14
tak

admin se at få den snyder til cmos smidt ud!
Avatar billede cmos Nybegynder
14. juli 1999 - 21:47 #15
UNDSKYLD, jeg misforstod spøgsmålet, men her mener jeg at det er det rigtige

Start med at lave filen "AUTORUN.INF" som skal består af:

[autorun]
OPEN=START.HTML
ICON=TEST.ICO

Derefter laver du en HTML-fil som består af følgende:

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>SPIL</TITLE>
</HEAD>
<BODY>
<A HREF="DIABLO.EXE">TRYK HER OG FØLG INSTRUKTIONERNE.</A>
</BODY>
</HTML>

Du kan altid lave anden baggrundsfarve og design, og ændre link så de passer.
Dette er kun en skabelon af hvad du skal gøre.

Autorun.inf og start.html og test.ico og diablo.exe skal alt ligge på CD`en drevet ellers virker det ikke.

Det med at bruge Java og at brugeren sendes rundt efter valg skal efter bruges hvis du gør sådan, fordi computeren finder selv CD drevet.

HELD OG LYKKE

Avatar billede graae Nybegynder
14. juli 1999 - 22:54 #16
Cyberesben>>
...Du kom med et udemærket svar, men ærligtalt er cmos´ så ikke en tand bedre?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
14. juli 1999 - 23:04 #17
graae>> cmos bliver alligevel slettet snart, så fuck det
Avatar billede gonzzo Nybegynder
15. juli 1999 - 21:02 #18
Ærligtalt !!! pointene ER givet og så syntes jeg ikke der er mere at diskutere her, hvis i vil diskutere hvem der "faker" hvem eller hvad, syntes jeg i skulle skrive til den ansvarshavende og bede ham oprette et emne der hedder "fake" eller noget i den retning !!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
15. juli 1999 - 21:20 #19
gonzzo tjaa men benny.dk er lidt slem nogen gange *GG* (ikke ondt ment)