Avatar billede dodger Nybegynder
17. september 2002 - 17:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Navn på fil i download dialogen - Hvordan ændre man det..?

Mit problem er som følgende:

Jeg har en database fyldt med en masse filer, og brugerne af siden kan vælge at download en af disse filer.

Min side "sideHentFil.asp" håndtere at hente filen ud af databasen og får download dialog boksen frem - så langt så godt.

Men filnavnet i dialog boksen er "sideHentFil" og ikke det som filen hedder fx "test.txt". Hvordan ændre man det?

Indholdet af filen er korrekt

Jeg skriver flg. headers og ingen af dem ændre på det...
Response.Addheader "Content-Disposition", "attachment; filename=" & Result("filnavn")
Response.AddHeader "Content-Description","ASP Generated Data"
Response.Addheader "Content-Location", "http://test.sdfr.set/test.jtk"
Response.ContentType = Result("contenttype")'"application/download"  '"multipart/form-data"

Nogen forslag..?
Avatar billede dodger Nybegynder
17. september 2002 - 17:52 #1
linket "http://test.sdfr.set/test.jtk" er selfølgelig opdigtet...
Avatar billede askhoej Praktikant
17. september 2002 - 17:53 #2
Response.AppendHeader( "content-disposition","attachment; filename=" + filename)
Avatar billede dodger Nybegynder
17. september 2002 - 17:55 #3
taskhoei: Det gør jeg jo ligesom allerede...
Avatar billede askhoej Praktikant
17. september 2002 - 17:56 #4
Ups...sorry det var asp.net

Den linie du har her, burde gøre tricket:
Response.Addheader "Content-Disposition", "attachment; filename=" & Result("filnavn")
Avatar billede dodger Nybegynder
17. september 2002 - 17:57 #5
men det gør den ikke....

Den sætter fint navnet i den 2. boks der kommer frem, der hvor man vælger hvor filen skal gemmes. Men i det første billede - der hvor man vælger om man vil åbne eller gemme den er navnet "sideHentFil"
Avatar billede dodger Nybegynder
17. september 2002 - 18:02 #6
for at være præcis skriver den

You have chosen to download a file from this location.

sideHentFil.asp?filid=4 from www.bla-bla.dk

etc...
Avatar billede dodger Nybegynder
17. september 2002 - 18:02 #7
dette skulle gerne være

You have chosen to download a file from this location.

test.txt from www.bla-bla.dk
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
17. september 2002 - 18:11 #8
Følger lige med
Avatar billede dodger Nybegynder
07. september 2004 - 15:44 #9
Da der ikke er kommet svar på dette spørgsmål i lidt over 2 år lukker jeg ligesom spørgsmålet...