Avatar billede mit_navn_er Nybegynder
17. september 2002 - 10:46 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Simpel redirect af anden domæne

Jeg har 2 domæner. Domæne 1 linker til en underside i Domæne 2. Herfra har jeg en redirect til en anden underside.

Problemet er at har man indtast Domæne 1 skal den redirecte et andet sted hen.

Altså en kode som kan genkende den indtastede web-adresse og så sende videre til forskellige destinationer.
Avatar billede md_craig Nybegynder
17. september 2002 - 10:51 #1
du kan gøre det at du redirecter til en side hvor du ser på hvilket domæne du kom fra, og så derfra sende videre....
Avatar billede md_craig Nybegynder
17. september 2002 - 10:53 #2
fx...

www.domæne1.dk > Default.asp > Redirect.asp > domæne1.asp
www.domæne2.dk > Default.asp > Redirect.asp > Domæne2.asp
Avatar billede mit_navn_er Nybegynder
17. september 2002 - 10:53 #3
Jep - det var også det jeg tænkte, og sådan har det også virket tidligere, men der har der kun været en side den skulle redirecte til. Problemet er at der nu skal redirectes til flere!
Avatar billede md_craig Nybegynder
17. september 2002 - 10:54 #4
det kan du også sagtens...
Avatar billede mit_navn_er Nybegynder
17. september 2002 - 10:54 #5
Ja, men hvordan?
Avatar billede md_craig Nybegynder
17. september 2002 - 10:55 #6
Request.ServerVariables("HTTP_REFERER") den kan du bruge...
Avatar billede md_craig Nybegynder
17. september 2002 - 10:59 #7
default asp skal du have noget med

If Request.ServerVariables("HTTP_REFERER") = "www.domæne1.dk" Then
  Response.Redirect ""
End if

If Request.ServerVariables("HTTP_REFERER") = "www.domæne2.dk" Then
  Response.Redirect ""
End if

men nu kommer jeg faktisk lidt i tvivl...

det kan godt være den fanger lidt mere...

fx:

www.domæne1.dk/default.asp
www.domæne2.dk/default.asp

men du skulle jo stadig kunne bruge den...
Avatar billede mit_navn_er Nybegynder
17. september 2002 - 11:00 #8
Virker ikke -> åbner blot min 'redirect.asp'-side.
Avatar billede md_craig Nybegynder
17. september 2002 - 11:01 #9
det Request.ServerVariables("HTTP_REFERER") gør, er at den tager den addresse du kommer fra... du skal derfor have en redirect inden du bruger den...
Avatar billede md_craig Nybegynder
17. september 2002 - 11:05 #10
prøv lige det her...

default.asp:
----------------------------------------------------------------------------
response.redirect "redirect.asp"
----------------------------------------------------------------------------

redirect.asp:
----------------------------------------------------------------------------
response.write Request.ServerVariables("HTTP_REFERER")
----------------------------------------------------------------------------

og så prøv det med begge domæner, og se hvad den melder---
Avatar billede mit_navn_er Nybegynder
17. september 2002 - 11:06 #11
Det dur ikke for det er opbygget sådan fra vores host at domæne1 linker direkte til domæne2.dk/redirect og denne adresse er lig med min domæne2 adresse.

Altså du indtaster en af de 2 adresser, og straks er du på samme side, herfra skal den redirecte efter domæne. Så du har et trin eller 2 for meget med.
Avatar billede md_craig Nybegynder
17. september 2002 - 11:20 #12
ahhh.. ok... så domæne1 er faktisk et tilhørende domæne

så taster du:

www.domæne1.dk så bliver det www.domæne2.dk

www.domæne1.dk > www.domæne2.dk
www.domæne2.dk > www.domæne2.dk
....
bare lige for at prøve... så prøv at skrive linien:

response.write Request.ServerVariables("HTTP_REFERER")

i både default og redirect...

det virker nok ikke... men så er det da prøvet...
...

så bliver det lidt mer tricky... det ved jeg faktisk slet ikke om kan gøres...

prøv at oprette dit spm på www.activedeveloper.dk også... der kan det være de kan hjælpe...
Avatar billede mit_navn_er Nybegynder
17. september 2002 - 11:32 #13
Det virkede ikke!
Avatar billede md_craig Nybegynder
17. september 2002 - 11:37 #14
nå... øv øv... hvad siger den når du bare har det på din default side ??? bare af nysgerighed...

hvis du udskriver HTTP_REFERER på den første side du lander på... hvad skriver den så når du kommer fra google...

www.google.com > www.domæne1.dk (default.asp)
www.google.com > www.domæne2.dk (default.asp)
Avatar billede mit_navn_er Nybegynder
17. september 2002 - 11:45 #15
Default siden er blank. Den har jo blot stoppet.

Du har vist misforstået noget for det med google kan jeg jo ikke!
Avatar billede md_craig Nybegynder
17. september 2002 - 11:49 #16
nej.. jeg tror du har misforstået noget...

du skal ikke have en redirect, eller et link på google, men bare skrive din adresse som du plejer...
Avatar billede jesper_h Nybegynder
17. september 2002 - 21:03 #17
Dette script skulle klare dit problem. Jeg bruger dette selv til at styre flere sider på samme web hotel. Der skal oprettes to filer

index.asp

<!doctype HTML PUBLIC "-//W3C//DTD htmL 4.01//EN">
<html>
<head>
<META NAME="Generator" CONTENT="Dit Navn">
  <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<%

Select case request.servervariables("server_name")
case "www.domæne1.dk"
response.write("<title>domæne1.dk</title>")
case "www.domæne2.dk"
response.write("<title>domæne2</title>")
End select
%>
</head>
<frameset cols="100%" frameborder="0" framespacing="0" border="0">
  <frame src="start.asp" name="erhvervs-it" SCROLLING="auto" noresize>
  <noframes>
  <body>
  <p></p>
  </body>
  </noframes>
</frameset>
</html>

start.asp

<%

Select case request.servervariables("server_name")
case "www.domæne1.dk"
Response.redirect("domæne1/index.htm")
case "www.domæne2.dk"
Response.redirect("domæne2/index.htm")
End select
%>
Avatar billede mit_navn_er Nybegynder
20. september 2002 - 09:04 #18
Svarene kan ikke bruges i mit tilfælde,  så jeg må gøre det på en anden måde!