Avatar billede supermand69 Nybegynder
16. september 2002 - 13:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

replace

hey...

hvorfor virker dette ikke??

    foreach ($_POST[add] as $add)
    {
        $title = replace($_POST['title_'.$add]);
        $time = replace($_POST['time_'.$add]);
        $composer = replace($_POST['composer_'.$add]);
        $writer = replace($_POST['writer_'.$add]);
    }
Avatar billede bottiger Nybegynder
16. september 2002 - 13:43 #1
der findes da overhovedet ikke en funktion der hedder replace ?
eller er det bare mig som ikke kan finde den.
http://www.php.net/manual-lookup.php?pattern=replace&lang=en_US
Avatar billede jakoba Nybegynder
16. september 2002 - 13:45 #2
fordi der ikke findes en funktion der hedder replace.

hvis du blot vil have en tidligere værdi i $title udskiftet med $_POST['title_'.$add] skriver du:

        $title = $_POST['title_'.$add]; // almindelig tildeling af værdi.

men er det det du vil?

mvh JakobA
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2002 - 13:51 #3
funktionen hedder str_replace

Men hvad er det du vil med den?
Avatar billede jakoba Nybegynder
16. september 2002 - 13:52 #4
jeg er også lidt loren ved din foreach.
    foreach ($_POST[add] as $add)
det giver kun mening hvis arraycellen  $_POST['add']  indeholder et array. men gør den det?
Avatar billede supermand69 Nybegynder
16. september 2002 - 14:03 #5
jakoba --> ja den indeholder et array...

eks.
jeg har en form med 3 rækker

1. række: $add = 1 , $title_1 = 'en titel' , $time_1 = 'en tid' , $composer_1 = 'noget' , $writer_1 = 'noget mere'

2. række: $add = 2 , $title_2 = 'en anden titel' , $time_2 = 'en anden tid' , $composer_1 = 'noget andet' , $writer_1 = 'og noget mere'

3. række: $add = 3 , $title_3 = 'en tredje titel' , $time_3 = 'en tredje tid' , $composer_3 = 'noget tredje' , $writer_3 = 'og noget helt andet'

Jeg ved ikke helt om i er med?!
Avatar billede thez Nybegynder
16. september 2002 - 14:33 #6
Afhængig af hovrdan du har lavet din form, vil jeg ikke ummiddelbart tro at din $add er et array, hvad er navnet på "add" feltet i din html form?
Avatar billede jakoba Nybegynder
16. september 2002 - 14:37 #7
så mangler du bare at bruge dine værdier hver gang løkken er kørt een gang

    foreach ($_POST[add] as $add)
    {
        $title = $_POST['title_'.$add];
        $time = $_POST['time_'.$add];
        $composer = $_POST['composer_'.$add];
        $writer = $_POST['writer_'.$add];
        // du skal bruge de værdier $title, $time, $composer og $writer fik
        // her, eller bliver det blot overskreven af det næste værdier.
        // fx:
        echo "sangen $title ankom $time og er skrevet af $writer<br>";
        echo "Musikken ar af $composer.<br>";
    } // her slutter din foreach og gentager for næste værdi i arrayet $_POST['add']

mvh JakobA
Avatar billede supermand69 Nybegynder
18. september 2002 - 09:09 #8
tark :)