Avatar billede mnt Nybegynder
15. september 2002 - 20:40 Der er 62 kommentarer og
5 løsninger

reinstall af pc, men hvad? 98, 2k, xp?

Hej Eksperter.
Jeg har nu i meget meget lang tid prøvet mig frem med win 2000 pro, win xp home, og win xp pro, men jeg synes at min pc tit går ned.
Derfor vil jeg høre jer om hvilket styresystem I mener jeg skal installere..??

Det jeg bruger den til er for det meste:
Hjemmeside opbydning samt grafisk arbejde.
Musik afspildning.
En lille smule spil (næsten kun cs).
Og ellers hvad en 15 årig dreng bruger sin pc til.

Min er en:
Hjemmebygget AMD k7 Athlon Thunderbind 1400 Mhz.
GeForce 2 MX 400 AGP 64 mb.
512 mb pc133 sdram.
Soltek mainboard med onbord lydkort.
Maxtor 7200 30 gb harddisk.
Gammel 10 mbit netkort.
17" skærm (1280x1024).
52x Cd drev.
12x10x32 brænder.

Mads
Avatar billede peet-49 Novice
15. september 2002 - 20:42 #1
XP Pro vil jeg mene, er suveren.
Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
15. september 2002 - 20:43 #2
Win xp home.

Kører jeg med jeg bruger den til de ting du gør.
Min computer er enda langt mere ældre end din:

331Mhz
3Gb
128ram

Ellers en skod pc :)
Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
15. september 2002 - 20:43 #3
:)
Avatar billede mnt Nybegynder
15. september 2002 - 20:44 #4
Jeg har bare hørt at xp pro er bedre end home, men passer det?
Avatar billede peet-49 Novice
15. september 2002 - 20:45 #5
Det kan du roligt stole på, den kører perfekt.
Avatar billede mnt Nybegynder
15. september 2002 - 20:47 #6
hmm... Jeg vil gerne have flere svar, og lidt bedre end bare "det er suveren" *Gg*
Avatar billede zerex Nybegynder
15. september 2002 - 20:50 #7
mads jeg vil nok forslå 98 jeg ved godt du ikke er meget for det men det gør jeg atlså!!
rasmus jeppesen
Avatar billede taskmgr Nybegynder
15. september 2002 - 20:51 #8
'Home' versionen skulle være fin nok til dig...

Btw.: Hvordan har en 15-årig råd til at købe win2k, xp home, og xp pro? :)
Avatar billede mnt Nybegynder
15. september 2002 - 20:52 #9
zerex >> Hehe.. 98 LOL.. Men mener du med rasmus?
taskmgr >> jeg vidste bare det ville komme... Min mor og far har købt alle 3..
Avatar billede bullsh4rk Nybegynder
15. september 2002 - 20:55 #10
helt sikkert winXp pro, der er de fleste muligheder !!
Avatar billede mnt Nybegynder
15. september 2002 - 20:56 #11
Nogle venner har spurgt mig, og jeg svare her:

Hvordan fucker din pc?: ja.. alt... efter installationen og så ca 5 dage frem, så brokker den sig RIGTIGT meget, men så når jeg har "kørt den igang" så virker den fint i 1-2 måneder, og så fucker den helt...

Hvad mener du med fucker?: ja.. kommer med fejl heletiden, og "explorer har lavet en fejl" og jeg har næsten ik SÅ meget igen åbent.. Men kan det være en hardware fejl forresten?
Avatar billede zerex Nybegynder
15. september 2002 - 20:57 #12
ja mads hvad tror du selv nu har alle de andre systemer slået fejl...
Avatar billede mnt Nybegynder
15. september 2002 - 20:57 #13
bullsh4rk >> Hvordan fleste muligheder?
Avatar billede peet-49 Novice
15. september 2002 - 20:59 #14
Du skal huske, at vedligeholde din pc`s software. Følge win opdateringer, diskoprydning og diskfragmentering, elers får du aldrig din pc stabil.
Avatar billede zerex Nybegynder
15. september 2002 - 21:03 #15
taskmgr> jeg tror altså at 7 ud af 10 her på eksperten har crak version af noget så jeg synes bare du skal skrotte dit pis du har nok også selv crack windows... brug bare noget af hovdet mand tænk... det er så træls at altid skal folk fyrer det pis af med om man har penge til det! lukkkkkkkkkkkkkk..............
Rasmus jeppesen
Avatar billede mnt Nybegynder
15. september 2002 - 21:03 #16
Jeg køre ALTID win update engang imellem (også lige når jeg har isntalleret win), og disk diskdefragmentering køre jeg også engang imellem, men jeg har aldrig fattet det der diskoprydning?
Avatar billede zerex Nybegynder
15. september 2002 - 21:04 #17
men så er der jo også dem der har det lovlige
Avatar billede mnt Nybegynder
15. september 2002 - 21:09 #18
zerex >> hva fanden snakker du om?!?? Vi har de købte originale så det var ik fedt at beskulde mig for :-(...
Avatar billede zerex Nybegynder
15. september 2002 - 21:12 #19
ohhh det må du sq undskylde:(...men blev bare lidt sur over hans kommentar!
sorry!!!

Rasmus jeppesen
Avatar billede peet-49 Novice
15. september 2002 - 21:12 #20
Diskoprydning er et windowsprogram til oprydning af harddisk, ligger i systemværktøjer.
Avatar billede taskmgr Nybegynder
15. september 2002 - 21:16 #21
'Du har anmeldt nedenstående brugere :

zerex | Slet anmeldelse'

Snak ordenligt...
Avatar billede mnt Nybegynder
15. september 2002 - 21:18 #22
taskmgr >> Hvad?? Det forstod jeg ik helt??
Avatar billede taskmgr Nybegynder
15. september 2002 - 21:24 #23
http://eksperten.dk/regler.phtml

"Indlæg på Eksperten skal holdes i en sober tone."

mnt>> Jeg har som bare anmeldt zerex for overtrædelse af ovenstående...

Det er søndag, og jeg har hovedpine. Yderligere diskussion må foregå med en CoAdmin.
Avatar billede mnt Nybegynder
15. september 2002 - 21:25 #24
Jeg syns ikke i har givet mig nogle ordentlige svar.. Hvorfor ik det?
Avatar billede zerex Nybegynder
15. september 2002 - 21:26 #25
taskmgr> oksy så siger vi det men eksperten.dk er ikke det eneste liv jeg har!!!
Avatar billede mnt Nybegynder
15. september 2002 - 21:27 #26
taskmgr >> Det er ok. God bedring ;-)
Avatar billede mnt Nybegynder
15. september 2002 - 21:36 #27
taskmgr og zerex >> nu skal i ikke starte en krig vel ;-).. hjælp mig istedet..
Avatar billede zerex Nybegynder
15. september 2002 - 21:39 #28
ja okay sorry mads!! men mads nu har du jo også fortalt mig lidt om de probelm så jeg synes altså du skal have den tjekket af en professional først, sådan du kan konstatere problemet!!!
Rasmus jeppesen
Avatar billede resten Nybegynder
15. september 2002 - 21:42 #29
Alle skal snakke pænt til hinanden herinde og ingen skal beskylde nogen for noget :)
Avatar billede mnt Nybegynder
15. september 2002 - 21:47 #30
resten >> Nemmerlig ;-).

ALLE >> Jeg har VIRKELIG brug for jeres hjælp, så gider i ik godt at skrive hvilket styresystem i mener er bedst.. Så bliver jeg glad...
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
15. september 2002 - 21:47 #31
Jeg synes du skal vælge win98 hvis du er ligelad med de features som xp byder dig, men til gengæld lyder det ikke så fedt at have en monster maskine, og windows 98, du kan også vælge 3.11 <-- joke...

ej, men hvis du vælger xp, kan du ligesågodt vælge Pro, den koster ikke meget mere, og de ekstra ting man får, er måske ikke relavante lig nu, men måske senere

/kasper Demant
Avatar billede mnt Nybegynder
15. september 2002 - 22:02 #32
www.kwdemant.dk >> Okay men hvad syns du om win 2000 pro? (Lige noget andet.. Hedder din far Erling?)
Avatar billede peet-49 Novice
15. september 2002 - 22:04 #33
Jeg ved ikke hvor du vil finde et OS, der er bedre end XP-Pro
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
15. september 2002 - 22:04 #34
nææ, min far hedder steen..
win 2000 er det ikke det samme som ME eller husker jeg forkert, hvis det er det samme, synes jeg ikke om den.. men hvis ikk edet er den samme som ME, så kender jeg den ikke.
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
15. september 2002 - 22:06 #35
peet49, bedre.. er det ord ikke meget relativt hva. og så især for styresystemer., det kan goidt være du synes det er bedre.

hvad er din ide??

ps., man skal ikke skue hunden på hårene før skindet er skudt
Avatar billede peet-49 Novice
15. september 2002 - 22:06 #36
Win 2000 kører i NT regi som XP-Home Og XP-Pro
Avatar billede zerex Nybegynder
15. september 2002 - 22:08 #37
og me i fat32
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
15. september 2002 - 22:08 #38
peet49 , ja og der er længere på landet end om sommeren..

/me fatter hat
Avatar billede mnt Nybegynder
15. september 2002 - 22:09 #39
Øhhh okay.. Hva så??

2000 pro
elller
xp pro???
Avatar billede zerex Nybegynder
15. september 2002 - 22:10 #40
efter min mening er me en stor bunke fejl!!!! og lokalnettet er (næsten umuligt at opsætte:()
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
15. september 2002 - 22:10 #41
xp .. jeg kører det selv, og det er det nyeste
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
15. september 2002 - 22:11 #42
zerex > fuldstændig enig. at smide ME ind på en humongus computer, er ligsom at proppe en båndoptager i en bmw
Avatar billede mnt Nybegynder
15. september 2002 - 22:13 #43
www.kwdemant.dk >> Den var go =)
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
15. september 2002 - 22:17 #44
hvaså, er du blevet lidt mere overbevist om hvad du vælger af styresystem.. eller er du stadig blank??

jeg tror dette spm er stillet mange gange, og meningerne og ligeså forskellige som i alle de der "php vs. asp" spm :)
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
15. september 2002 - 22:18 #45
HE HE, jeg citerer "Og ellers hvad en 15 årig dreng bruger sin pc til." HAHAHA *spank spank*

er selv 15, og jeg ved sgu godt hvad man bruger den til... ;D
Avatar billede peet-49 Novice
15. september 2002 - 22:19 #46
Hvorfor køre med et gammelt system som 2000, når du har muligheden for det nyeste, og det er også mere sikkert. Når først man har sat sig ind i systemet, vil man ikke af med det igen.
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
15. september 2002 - 22:20 #47
Jeg har kørt med win2k Pro i næsten 2 år og jeg må sige at jeg synes at det er det bedste Billieboy har lavet indtil videre, og jeg skifter ikkke over til XP lige foreløbig.
Avatar billede zerex Nybegynder
15. september 2002 - 22:26 #48
mads når du har fået din pc tjekket og fået konstateret fejlen, så synes jeg altså du skal tage dette op igen! fordi du ved jo ikke hvor fejlen ligge(endnu) men jeg synes også windows xp pro

Rasmus
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
15. september 2002 - 22:29 #49
hvem siger det er en hardware fejl??
Avatar billede zerex Nybegynder
15. september 2002 - 22:29 #50
det er der ingen der gør!
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
15. september 2002 - 22:30 #51
okay, undrede mig bare lidt over "fået din pc tjekket og fået konstateret fejlen, " <--- nok bare mig
Avatar billede mnt Nybegynder
15. september 2002 - 22:33 #52
Jeg er stadig lidt itvivl om det skal være xp pro eller 2000 pro.. hmm.. bare kom med en masse svar.. godnat ;-)
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
15. september 2002 - 22:35 #53
godnat?? nåh ja... jeg tror ikke der kommer flere svar idag.. bliver nok nærmere stemt... sådan hvor de kommer med hvilken af de nævnte der er bedst.. MUN HUSK:::: du skal ikke lade dig manipulere for meget.. du skal også følge din egen overbevisning.

over and out

/kwdemant.dk
Avatar billede friiser Nybegynder
15. september 2002 - 22:39 #54
med på en lytter...

~friiser~ http://www.radio-online.dk
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
15. september 2002 - 22:41 #55
friiser >> det gav lidt stof til eftertanke det du skrev der..

hvorfor er det man skriver sådannoget??
Avatar billede jones_net Nybegynder
16. september 2002 - 11:20 #56
Friiser skriver som han gør, fordi han gerne vil have en mail hver gang der kommer nye indlæg i denne tråd, da den sikkert interreserer ham/hende...

Hvad friiser ikke ved er, at det faktisk er nok bare at klikke på udfør uden at skrive noget i textfeltet, og vupti, så er man med på maillisten:-)
I den tidligere E version, skulle man skrive noget...

Fordelen ved det nye er bare, at en tom text vil ikke sende en mail til alle andre, som følge debatten...:-)

/J
Avatar billede jones_net Nybegynder
16. september 2002 - 11:22 #57
Men forresten, jeg ville vælge XP Pro da det er mere fremtidssikker end 2000, og fordi det er lettere at opdatere hardware og finde fejl...
Desuden er det snart så udbredt, at man altid kan finde en på Nettet, som har haft samme problem:-)

/J
Avatar billede mnt Nybegynder
16. september 2002 - 19:18 #58
TUSIND tak for alle jeres svar, men hver sød at gå her ind og stem: http://www.timmer.dk/vote/vote.php

//Mads
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
17. september 2002 - 06:49 #59
Jeg stemmer for 2000
Avatar billede jones_net Nybegynder
17. september 2002 - 10:47 #60
LOL!!
Genialt med en afstemning!!
XP herfra:-)

/J
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
22. september 2002 - 11:56 #61
hvaså.... har du fundet ud af hvad du ville??
Avatar billede mnt Nybegynder
22. september 2002 - 12:20 #62
Nah jeg ved det ik helt endnu.. flere forslad???
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
22. september 2002 - 21:51 #63
Hvor svært kan det være?? Installerer dog bare en af dem! Det er jo ikke sådan at du bliver "fanget" i det system, du kan jo altid skifte over til et andet
Avatar billede jones_net Nybegynder
25. september 2002 - 09:08 #64
Hvad endte afstemningen egentlig med?

/J
Avatar billede mnt Nybegynder
25. september 2002 - 11:34 #65
Windows 2000 pro vandt med 42.8% af stemmerne, hvor xp pro kun fik 40,3%.
Avatar billede jones_net Nybegynder
25. september 2002 - 12:31 #66
OK, sjovt at ComOn så lige hart skrevet, at win 98 er installeret på 35%, 2000 på 21% og XP på 16% af alle maskiner
kilde: http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,gid=11731

Det betyder vel, at mange gerne vil have 2000, men kan ikke få det pga. deres licenser eller IT-afdeliger...

/J
Avatar billede grace45 Nybegynder
25. oktober 2010 - 12:23 #67
Hej min kære,
Hvordan har du i dag, jeg håber, at alle er godt med dig. Jeg er ked af at bekymre dig med min Forslag til et forhold med dig, men jeg ved, at du vil imødekomme min anmodning i god tro og forståelse. Jeg har brug for dig i forretningsbetingelser og rådgive. Mit navn er Grace Dabah jeg bare gik gennem din profil har ingen andre muligheder end at lade dig vide, at jeg er interesseret i at have et forhold med dig, vil jeg også gerne vide dig mere, kan du sende en mail til min e-mail adresse (grace_11dabah @ yahoo.com), så jeg kan sende dig flere oplysninger om mig selv inklusive mit billede. Jeg tror, vi kan gå herfra. Men huske på, at kærlighed ikke har nogen farver barriere, ingen uddannelsesmæssige tilbage jorden barriere, ingen socio-økonomiske barrierer, religiøse, sprog, nationalitet eller afstand hindring, det eneste vigtige der er kærlighed. Jeg venter på din mail til min e-mail adresse ovenfor.
Med venlig hilsen,
Miss Grace.