Avatar billede yonaz Nybegynder
15. september 2002 - 11:12 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

ny harddisk og ram

Hej!
jeg har en 2 år gammel compaq computer og den er ved at blive lidt sløv i det og jeg vil gerne opdatere det kan jeg bare gå ud og købet et eller andet og proppe computeren eller skal det være nogle specielle mærker fordi det er compaq??
Avatar billede stone Forsker
15. september 2002 - 11:29 #1
1. flere ram
2. opgrader din bios
3. harddisk med større cache som roterer 7200
Mange vil nok vælge at opgraderer deres processor, problemet er at det ikke er processoren alene der bestemmer ydelsen.

I første omgang vil jeg nok købe flere ram og opgrader bios.
Jeg mener ikke at compaq køre med specielle ram.
Avatar billede chalde Seniormester
15. september 2002 - 12:05 #2
Nogle ældre compaq-computere skal have specielle ram....
Avatar billede stone Forsker
15. september 2002 - 12:39 #3
hvad er type nr på din compaq?
Avatar billede yonaz Nybegynder
18. september 2002 - 16:57 #4
det er en compaq presario 5676
Avatar billede stone Forsker
18. september 2002 - 18:16 #5
her kan se at compaq presario 5676 kører med standard hardware.
http://sparesstore.compaq.com/sparesstore/default.asp

her kan du hente drivere opdateret:

http://www.compaq.dk/support/softwaredrivers.asp

hvis du kører windows98 64 mb ram vil det være en godt start at få flere ram i maskinen.