Avatar billede lars888 Nybegynder
14. september 2002 - 17:06 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Min maskine kører langsomt ! ! ! ! ! ! ! ! !

Hej...

...er der nogel der kan hjælpe mig med et problem?

Jeg har en Compaq Presario 705EA, med 1000 Mhz processor, 256 MB RAM, 20 G harddisk mv.

Efter jeg har installeret Windiows XP Professionel (kørte før homeedition) kører min maskine væsentligt langsommere.

Hvad kan dette skyldes? Kan mere RAM være løsningen?

Jeg har også Novell installeret kan dette være årsagen?

Håber meget i vil hjælpe...
Avatar billede htm Nybegynder
14. september 2002 - 17:08 #1
Har du installeret de nyeste drivere til dit chipsæt?
Avatar billede lars888 Nybegynder
14. september 2002 - 17:24 #2
øhh det ved jeg ikke? tror jeg ikke - hvor finder jeg fem?
Avatar billede lars888 Nybegynder
14. september 2002 - 17:24 #3
øhhh dem (skulle der have stået ;)
Avatar billede htm Nybegynder
14. september 2002 - 18:02 #4
prøv og kig på www.compaq.dk
Avatar billede diamant Nybegynder
16. september 2002 - 17:07 #5
Under ca 512 Mb ram, Win XP kører langsomt. Den er ganske grådige i ram. Hver gange MS kommer med en ny Windows, den kræver mere ram og disk plads! Og det tager 2 gange mere end de siger! Thats life!
Avatar billede dmcn Praktikant
16. september 2002 - 17:11 #6
diamant : Jeg kører XP med 3 skærme, StyleXP, Outlook, mIRC, ICQ, 5 browservinduer, PHPEd, WinBar, Radmin og Ultramon, og min XP bruger 215 MB af mine 256 MB RAM - og kører for øvrigt flydende. Tjek lige dine kilder en gang til.
Avatar billede lars888 Nybegynder
16. september 2002 - 19:01 #7
hmmm Men hvad kan det så skyldes!!?! ER der ikke nogen der kan hjælpe eller komme med et bud på hvad der kan være galt!?!?
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2002 - 20:01 #8
Det er et typisk Compaq problem, der var til stor gene ved de aeldre baerbare men aabenbart stadig er fremtradende,problemmet er ikke til at loese, det er maaden der Compaq saetter hardwaren op der goer det, det eneste fornuftige du kan goere er at koere genetablerings CDen.

Jeg har proevet at afinstallere/fjerne programmer mv, men det hjaelper ikke