Avatar billede jivefive Nybegynder
11. september 2002 - 22:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

smtp service : placering af standardmapper

Hej alle sammen

Jeg har et rigtig irriterende problem med smtp serveren til IIS 5.0.

Problemet er, at når jeg installerer smtp servicen, så bliver mailroot kataloget automatisk oprettet på c drevet og det vil jeg ikke have. Umiddelbart kan jeg dog kun se, at jeg kan flytte mapperne drop og badmail direkte i mmc'en.

Det der irriterer mig mest er, at jeg har en IIS 4 under NT4, hvor jeg har flyttet mailroot kataloget - men jeg kan fan'me ikke huske hvordan det var jeg gjorde.

Er der nogen, der kan komme mig til hjælp???

Hilsen
JiveFive
Avatar billede microsoft Nybegynder
11. september 2002 - 23:07 #1
I din IIS-consol vælger du smtp server og højreklikker.
Vælg "properties"/"messages". Her kan du ændre stien til "bad mail".
Avatar billede microsoft Nybegynder
11. september 2002 - 23:13 #2
I din IIS-consol udvider du smtp server og vælger "domains".
I højre vindue vælger du "din server" og højreklikker.
Vælg "properties". Her kan du ændre stien til "drop mail".
Avatar billede burningice Nybegynder
12. september 2002 - 08:24 #3
microsoft>> så læs dog mandes spørgsmål !!
Avatar billede burningice Nybegynder
12. september 2002 - 08:25 #4
mandens
Avatar billede burningice Nybegynder
12. september 2002 - 08:27 #5
og til dig, jivefive.. få fat i MetaEdit fra www.microsoft.com, der kan du nemlig selv definere hvor ALLE mapperne til SMTP servicen skal placeres
Avatar billede jivefive Nybegynder
12. september 2002 - 23:04 #6
Hej Cyberfessor

Thanks for det hurtige svar og for tippet om et dejligt tool, der også kan komme mig til gode i andre sammenhænge - klart god service.

Hvis du så lige gider smide et svar på denne streng, så er jeg mere end villig til at accepterer, så du kan få nogle fortjente point.

JiveFive
Avatar billede burningice Nybegynder
12. september 2002 - 23:14 #7
:)