Avatar billede mn121 Nybegynder
13. september 2000 - 22:29 Der er 4 kommentarer

Digicom Win Modem PCI 56 CTR21

Jeg har ovennævnte interne modem og jeg har Win98. Mine problemer er:
1. Det tager utrolig lang tid for modemet at etablere forbindelse til Internettet. Hvordan kan det forbedres?
2. Selvom det er et 56 K modem, overfører den kun med ca. 31000 eller 32000 bps. Hvordan kan det være?
Mvh
Mogens
Avatar billede breum Nybegynder
13. september 2000 - 22:42 #1
1. Måske ved at skifte udbyder, der er den tid det tager at ringe op og blive godkendt af serveren

2. Det er fordi udbyderen har en forbindelse ud i verden der er \"for lille\" til alle de brugere der er på. (eller fordi serveren du downloader fra)

Prøv at downloade noget fra din udbyders hjemmeside, så kommer du sikkert højere op i hastighed???
Avatar billede rebecca Novice
13. september 2000 - 22:58 #2
Åben enhedshåndtering, marker den com-portsom dit modem kører på og vælg egenskaber/portindstillinger,på fanbladet sætter du \"bit pr. sekund\" til 921600 & \"Flow-styring\" til Hardware, klik med musen på knappen \"Avanceret\" og sæt modtagelsesbuffer & Transmissionsbuffer til høj.
Under Egenskaber for modem kan du sætte \"Maksimumhastighed\" op til 115200 står sikkert til 57600
under \"Netværk via modem\" højreklikker du på din forbindelse og vælger fB \"servertyper\" Fjern alle flueben på nær TCP/IP
Det kan også være at du har støj på dit telefonnet prøv f.eks at tage alle telefoner,telefonsvarere og hvad du ellers har så det kun er modemet der har forbindelse til telefonnettet og se om ikke det ændre hastigheden
Mvh Rebecca
Avatar billede parazite Nybegynder
14. september 2000 - 01:18 #3
Jeg har, så vidt jeg lige kan se, samme modem, og det kører upåklageligt med et CyberCity FastPris-abonnement. Ved selvfølgelig ikke hvem din udbyder er, men ved, at efter jeg fik en initstreng fra CyberCity, og skrev den ind i config\'n for modemmet, så kører det som... *savle* *GG* Sig til hvis du har CyberCity som udbyder, så kan du få initstrengen lørdag aften.

Mht. at det tager lang tid at logge på, så slå Log på Netværket fra i Indstillinger for forbindelsen!

- Parazite
Avatar billede rebecca Novice
30. april 2006 - 11:26 #4
måske tid at lukke