Avatar billede slumbie Nybegynder
08. september 2002 - 19:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Retuner et sti+filnavn til en form

Hejsa, jeg laver en søgning efter et billed i et bibliotek via en asp side, og bruger denne funktion til at sende billedet tilbage til main.asp

function indsaet(){
    window.returnValue = filNavn.value;
    window.close();
}

Nogen der ved hvordan jeg inde i en form på main.asp kan gribe denne værdi?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. september 2002 - 19:14 #1
kan du ikke reloade siden med værdien i urlen???

self.location.href="fil.asp?"+filNavn.value;

??
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2002 - 20:35 #2
Det kommer an på, hvordan det skal sendes tilbage. Hvis url'en skal lægges i et tekstfelt bliver det noget lignende:

opener.document.formNavn.feltNavn.value = document.formNavn.filNavn.value;
Avatar billede slumbie Nybegynder
08. september 2002 - 21:36 #3
Jeg ville meget gerne ligge det ind i en form jeg har på main.asp
<input type="text" osv.>
Avatar billede slumbie Nybegynder
08. september 2002 - 21:39 #4
sendes tilbage til denne:
<input type="text" name="pic" size="45" value="" style="background: transparent;">
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2002 - 14:48 #5
Så skulle mit forslag meget gerne virke:

opener.document.forms["formNavn"].pic.value = document.forms["formNavn"].filNavn.value;
Avatar billede slumbie Nybegynder
09. september 2002 - 17:48 #6
hvordan fører jeg det ind i formen? Jeg er helt grøn i jscript.

Jeg mener, hvordan vil min input se ud?
Avatar billede slumbie Nybegynder
09. september 2002 - 17:52 #7
Formen jeg bruger ser sådan ud

<form method="POST" action="saveeditair.asp?id=<%=rs("Id")%>">
bla bla
masser af inputs
bla bla
<input type="text" name="pic" size="45" value="" style="background: transparent;">
bla send
</form>
Avatar billede slumbie Nybegynder
09. september 2002 - 19:49 #8
Ok...
Har lavet en helt anden løsning da jeg var tidspresset.

Sender fra popup
function insertFile(filename, destWindow, destForm, destElement) {

    return (
destWindow.document.forms[destForm][destElement].value = filename);}

Og fanger på main.asp
      <td width="221" valign="middle"><font size="2" face="Verdana" color="#000000"><b><input type="text" name="pic" size="45" onchange="insertFile( this.options[this.selectedIndex].value, window.opener, 'myForm', 'pic');" value="" style="background: transparent;"></b></font></td>