Avatar billede jlk Nybegynder
12. september 2000 - 13:33 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Generere checkboxe fra database??

Jeg skal genere en liste med checkboxe fra databasen og have de valgte med til en saveside - hvordan gør jeg det ????

Det er IKKE et ja/nej felt !!
Avatar billede tpiil Nybegynder
12. september 2000 - 13:41 #1
Avatar billede jlk Nybegynder
12. september 2000 - 13:51 #2
Jeps - nu kan jeg checke om de er valgt i databasen - men jeg skal jo hvis jeg vælger flere have trukket checknavn og værdi med over på en saveside - hvordan gør jeg det når de er genereret fra databasen ???
Avatar billede tpiil Nybegynder
12. september 2000 - 13:56 #3
kan du ikke sende det du har lavet???

har du icq??
min icq:

min mail:
tpiil@funz.dk
Avatar billede jlk Nybegynder
12. september 2000 - 14:01 #4
Kan du ikke lige først forklare mig hvordan de virker - med Value=\"\" og checked ????
Avatar billede tpiil Nybegynder
12. september 2000 - 14:10 #5
sådan her:

<%
IF RS(\"felt\") = \"ja\" THEN
Response.Write \"<INPUT TYPE=\'checkbox\' READONLY CHECKED>\"
ELSE
Response.Write \"<INPUT TYPE=\'checkbox\' READONLY>\"
END IF
%>
Avatar billede jlk Nybegynder
12. september 2000 - 14:13 #6
Ok - men når jeg genererer siden henter jeg jo mine varer i en databasetabel og laver den sådan her:

check = kigger i basen om nummer findes på kunde!!

<input type=\"checkbox\" name=\"<%=RS(\"nummer\")%>\" value=\"\" <% If check = \"Ja\" Then %>CHECKED<% End If %>>

Den checker så fint - men hvad vil den sende videre til min næste side og hvordan læser jeg det ??

Må indrømme at jeg ikke er helt med på de der checkboxe :-)
Avatar billede jlk Nybegynder
12. september 2000 - 14:14 #7
den looper så gennem hele varebasen - så det kan jo være mange checkboxe.
Avatar billede tpiil Nybegynder
12. september 2000 - 14:17 #8
kan du ikke sende systemmet, for jeg fatter ikke helt hvor du vil hen!
Avatar billede jlk Nybegynder
12. september 2000 - 14:21 #9
Hmm...nej det kan jeg desværre ikke - det er et kæmpe system :-)

Ok - kan du så ikke fortælle mig hvordan jeg skal modtage det på næste side når der bliver trykket på \"gem\" ??

altså hvilke oplysninger jeg vil modtage fra checkboksen!!
Avatar billede tpiil Nybegynder
12. september 2000 - 14:25 #10
PRØV DET; DET ER JO IKKE MIT SYSTEM :o)
Avatar billede tpiil Nybegynder
12. september 2000 - 15:50 #11
HVA VIRKER DET?????+
Avatar billede jlk Nybegynder
12. september 2000 - 16:13 #12
nææ...prøver noget andet.