Avatar billede fico Nybegynder
12. juli 1999 - 12:22 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

CGI skal kunne det samme som en ASP ?

Jeg ved ikke hvor meget det er vær, men jeg er igang med at lave en hjemmeside for børn, altså en net-legeplads.
Uheldigvis har jeg ikke adgang til ASP (og det er det bedste (efter min mening) til denne script), s¨å jeg skal finde den i CGI.
På Klatten - en anden net-legeplads - ser i eksemplet på den script (http://www.klatten.dk/penneven.htm).
Er det muligt nogle af jer kan lave sådan en e.l. ?
Avatar billede sirius Nybegynder
12. juli 1999 - 12:24 #1
det kan man godt lave i cgi
Avatar billede fico Nybegynder
12. juli 1999 - 20:31 #2
Kan du ?
Avatar billede sirius Nybegynder
12. juli 1999 - 20:50 #3
nope
men du kan jo prøve at kogge på de verse sider hvor du kan hente scripts det er jo bare en gæstebog som der skal have et andet navn
Avatar billede fico Nybegynder
13. juli 1999 - 10:04 #4
Og der kan man  lægge det ind på samme side som det er skrevet e.l. ?
Avatar billede sirius Nybegynder
13. juli 1999 - 12:06 #5
hvad mener du med det..
du skal bare finde en gæstebog give den en anden titel lidt andet grafik (dit eget) og så er den der...
jeg kigger lige lidt efter et script til dig melder tilbage hvis jeg finder noget..
Avatar billede fico Nybegynder
13. juli 1999 - 17:02 #6
.......Det skulle være noget jeg kunne putte ind på min hjemmeside UDEN reklame og andet.
Det var bare koden og filen.
Avatar billede sirius Nybegynder
13. juli 1999 - 12:45 #7
Avatar billede fico Nybegynder
18. juli 1999 - 11:38 #8
Men Sirius kuinne dy ikke skrive det som et svar ?
Avatar billede test43 Nybegynder
03. august 1999 - 12:31 #9
sådan et program er blot en modifikation af en gæstebog, og kan snildt laves...du skal bare lave en form med felterne tekst og email, gemme den som f.eks. penneven.htm, og så bruge følgende script:

#!/usr/bin/perl
&parse_form;
# i dette eksempel er det penneven.htm som informationen bliver gemt i #
$data_path = "penneven.htm";
open (USER_DATA,">>$data_path");
print USER_DATA "<hr><b>$input{'tekst'}</b><br>
<a href=\"mailto:$input{'email'}\">$input{'email'}</a><br>\n";
close (USER_DATA);
print "location: $data_path\n\n";
exit;

## subrutiner ##
sub parse_form {
    read(STDIN, $buffer, $ENV{'CONTENT_LENGTH'});
    if (length($buffer) < 5) {
        $buffer = $ENV{QUERY_STRING};
        }
    @pairs = split(/&/, $buffer);
    foreach $pair (@pairs) {
        ($name, $value) = split(/=/, $pair);
        $value =~ tr/+/ /;
        $value =~ s/%([a-fA-F0-9][a-fA-F0-9])/pack("C", hex($1))/eg;
        $input{$name} = $value;
        }
Avatar billede fico Nybegynder
05. august 1999 - 15:15 #10
Mange mange tak!!!!
Test43 de 100 point er DINE.