Avatar billede nick_the_man Nybegynder
31. august 2002 - 11:33 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

slette en partition

Jeg har en HD på 80 GB som jeg har delt i 4.

nu skal jeg ha formateret min HD så derfor skal jeg ha slettet mine partitioner.... men hvordan ?? (har ikke partitionmagic eller lign. installeret)
Avatar billede onki Nybegynder
31. august 2002 - 11:37 #1
Begynd installationen af xp ved at boote fra WinXp-cden.

Så får du mulighed for at ændre alle dine partitioner.
Avatar billede krukken Juniormester
31. august 2002 - 11:46 #2
Du kan bruge Fdisk!
Avatar billede krukken Juniormester
31. august 2002 - 11:48 #3
Her er et link til et tidligere stillet spørgsmål om netop det samme! Det kan du garanteret bruge!
http://www.eksperten.dk/spm/150246
Avatar billede onki Nybegynder
31. august 2002 - 11:54 #4
krukken>>
Der er da ingen grund til at gøre det mere indviklet end det er. Spørgsmålet her er oprettet under XP-kategorien, vi må derfor formode "nick_the_man" er ejer af WindowsXP. Når installationen af WindowsXP påbegyndes, og der skal vælges hvor installationen skal ligge, er der mulighed for at, ændre, slette, oprette partitioner.

Fdisk er noget forældet lort man skal holde sig langt væk fra.

Hor er det du vil hen med Fdisk??????????????????
Avatar billede intel4004 Novice
31. august 2002 - 12:30 #5
Man kan bruge fdisk...dette er et udemærket værktøj. Men som onki også nævner kan man ligesågodt bruge mulighederne man får når man vil installere XP fra cdrom'en.

Du kan også bruge et program der hedder delpart.exe. Dette program stammer fra windows NT 3.5, men kan bruges i dos til at fjerne alle slags partitioner uden vrøvl. Programmet kan kun fjerne partitioner og bør kun startes fra dos(bootdisk med win98 dos)...

Søg på google efter "delpart.exe".

Intel4004
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
31. august 2002 - 14:49 #6
Boot på XP installations cd og følg de fine menuer til det
AS SIMPLE AS THAT
Avatar billede nairb Nybegynder
31. august 2002 - 15:12 #7
Hvad er der i vejen med f disk ?
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
31. august 2002 - 15:18 #8
hvis det er NTFS partitioner virker FDISK SÅ
Avatar billede intel4004 Novice
31. august 2002 - 17:54 #9
Jeg tror ikke fdisk er så glad for NTFS partitioner, men så kan man jo bruge delpart.exe - dette program er lavet til det formål at fjerne denne type partitioner fra enhver dos over version 5.0/6.22.

Intel4004
Avatar billede onki Nybegynder
31. august 2002 - 19:14 #10
doctor6000>>

DU STJAL MIT SVAR. (find dog selv på et svar)
Avatar billede intel4004 Novice
31. august 2002 - 20:39 #11
onki> Bliv da voksen.
Avatar billede onki Nybegynder
31. august 2002 - 20:51 #12
intel4004>>
Det er da ikke sikkert jeg vil være voksen.

I kan da stjæle alle mine svar. Det er bare trist, der er så mange der ikke gider at læse spørgsmål og svar, før de skal blande sig.

Bliv da selv voksen, du blander dig i noget der slet ikke har noget med dig at gøre (jeg antager du ikke ejer begge profiler)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
01. september 2002 - 10:30 #13
Jeg er ikke helt sikker på om du kan bruge denne funktion i dette tilfælde men prøv:

start -> kontrolpanel -> (Ydelse og vedligeholdelse) Administration -> Computeradministration -> lager -> diskhåndtering.

Der burde det være muligt at slette dine partitioner
Avatar billede intel4004 Novice
04. september 2002 - 10:49 #14
onki> Der er intet der hedder "mit svar" på eksperten.dk. Det svar som spørger synes er tilfredstillende er det som vedkommende accepterer. Det var blot det jeg mente. Det andet er en, synes jeg, meget barnlig kommentar.

Noget andet er at alle kan blande sig, det er forum på internettet!!

Intel4004
Avatar billede onki Nybegynder
04. september 2002 - 13:57 #15
intel4004>>
Jo det er mit svar, når det er mig der kommer med det. Hvis man ikke selv kan finde på et svar, kan man jo ikke bare kopiere et af de andre, i samme spørgsmål.

Jeg har forklaret dig det, men jeg kan ikke forstå det for dig.
Avatar billede nick_the_man Nybegynder
06. september 2002 - 16:35 #16
onki kom med en løsning jeg kunne bruge... jeg havde ikke lige tænkt på det :o)
Avatar billede onki Nybegynder
06. september 2002 - 16:56 #17
Onki Takker for point.

intel4004>>
Jeg forstår dig ikke ???????????????????????????????????????????...........