Avatar billede dushe Nybegynder
30. august 2002 - 22:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Scrollbar color

Hej,
Lige meget hvad jeg gør, så vil min scrollbar ikke få en anden farve (når jeg selv gør det).
Men når jeg ser på andre sider (på nettet) så viser den farvede scrollbars.

Min kode ser således ud:

body
{
Scrolbar-3d-light-color: #000000;
Scrollbar-arrow-color: #000000;
Scrollbar-base-color: #000000;
Scrollbar-dark-shadow-color: #000000;
Scrollbar-face-color: #000000;
Scrollbar-highlight-color: #000000;
Scrollbar-shadow-color: #000000;
}

Og er placeret i et eksternt stylesheet.
Jeg er 100% sikker på at siderne linker til stylesheet'et.
I skal ikke tage jer af dens farve (alt sort), det var bare for at teste.
Men uanset farvevalg, og om jeg placere det i et eksternt eller internt stylesheet, så nægter min computer at vise det.

Jeg ved ikke om det kan have noget at gøre med mit styresystem, hvilket er Windows XP Pro.
Men plz help.
Avatar billede 7th Praktikant
30. august 2002 - 22:54 #1
Det er muligvis din doctype som skaber problemet. Smid lige din doctype så vi kan checke den, ellers må du også lige smide et link til dit site...
Avatar billede dushe Nybegynder
30. august 2002 - 22:57 #2
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0//EN">

Siden er ikke online endnu... men det er ikke første gang jeg har haft det problem. Jeg bruger WebWriter (som gør det lidt nemt for mig....(ja, jeg ved det er n00b, men jeg kan ikke huske alt det andet..)
Avatar billede 7th Praktikant
30. august 2002 - 22:58 #3
Prøv med <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
Avatar billede 7th Praktikant
30. august 2002 - 23:00 #4
Jeg er 110 % sikker på det er det som er problemet ;)
Avatar billede in2designs Nybegynder
30. august 2002 - 23:01 #5
ex.. prøv det her
<link href="css/pixel.css" rel="stylesheet" type="text/css">
Avatar billede dushe Nybegynder
30. august 2002 - 23:01 #6
MANGE TAK! Men kan du ikke lige forklare mig hvorfor den gør det? Og hvad de egentlig betyder! I love you man! Det problem har drillet mig i lang tid
Avatar billede in2designs Nybegynder
30. august 2002 - 23:02 #7
I love you man.. slap lige af der hehe.. thanx er lidt bedre at bruge hehe.. well love you to..
Avatar billede 7th Praktikant
30. august 2002 - 23:08 #8
Hehe anyway kort fortalt findes der tre slags html standarder eller hvordan man nu skal sige...kunne ikke lige finde det på w3.org, men det samme princip er nogenlunde gældende for html 4.0

XHTML 1.0 Strict - Use this when you want really clean structural mark-up, free of any markup associated with layout. Use this together with W3C's Cascading Style Sheet language (CSS) to get the font, color, and layout effects you want.

XHTML 1.0 Transitional - Many people writing Web pages for the general public to access might want to use this flavor of XHTML 1.0. The idea is to take advantage of XHTML features including style sheets but nonetheless to make small adjustments to your markup for the benefit of those viewing your pages with older browsers which can't understand style sheets. These include using the body element with bgcolor, text and link attributes.

XHTML 1.0 Frameset - Use this when you want to use Frames to partition the browser window into two or more frames.

Uden erklæring ved browseren ikke hvordan den skal "læse" dokumentet.