Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
29. august 2002 - 17:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Den Grimme Ælling

I hvilken bog, artikel, digt eller brev skrev H.C. Andersen at han sammenlignede sig selv med ællingen der blev til en smuk svane i Den Grimme Ælling?
Avatar billede xrenegade Nybegynder
29. august 2002 - 17:41 #1
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
29. august 2002 - 18:12 #2
Okay. Kan du evt. være lidt mere specifik mht. præcis HVOR det står henne?
Avatar billede thomaskristensen Nybegynder
29. august 2002 - 19:29 #3
FIskesuppe du skal bare gå ind på www.hcandersen-homepage.dk og så gå videre ind på indholdsfortegnelse.

VH IT_ Supporter Thomas K.
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
29. august 2002 - 20:56 #4
thomaskristensen og xrenegade -> Ja jeg kan skam godt finde den hjemmeside, problemet er bare at den tekst der hedder "Mit Livs eventyr" er MEGET lang. Og derfor ville jeg høre om der er nogen der kunne henvise mit til hvilken sætning at det stod.

Bare copy/paste her hvordan H.C. Andersen beskriver at han er "Den Grimme Ælling".
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
30. august 2002 - 19:17 #5
Jeg fandt det selv! Det var den 21. juli 1869 hvor H.C. Andersen i et brev til Georg Brandes skrev at ”Den grimme Ælling er en afspejling af mit eget liv”