Avatar billede vsql Nybegynder
29. august 2002 - 16:46 Der er 5 kommentarer

Min tagwall

Hej jeg har lavet en tagwall som kan se på http://www.kasp.dk/new/tagwall.html

Det jeg gerne ville have lavet var at efter 10 inlæg vil der komme en ny side automatisk....så er 50 inlæg delt ud på 5 sider (10 inlæg per. side)

+ at jeg gerne vil have den rykket helt op i toppen af mit iframe ....
Avatar billede vsql Nybegynder
29. august 2002 - 16:46 #1
Kilden--__--__--

<%
' --------------------------------------------------------------------------------
' web: http://www.kasp.dk
' mail: kasp@kasp.dk
' icq: 113813398
' msn: admin@kasp.dk
' --------------------------------------------------------------------------------
Const adOpenKeyset = 1
Const adLockOptimistic = 3

strMode = Request.QueryString("mode")
tempConn = "PROVIDER=MSDASQL;DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("guestbook.mdb") & ";UID=admin;PWD=;"

If Request.Form("Gem") <> "" Then
    strError = ""
    strNavn = Trim(Request.Form("Navn"))
    strEmail = Trim(Request.Form("Email"))
    strKommentar = Trim(Request.Form("Kommentar"))
    If Len(strNavn) = 0 Then
        strError = "<li>Navn, tak !!</li>"
    ElseIf validateEmail(strEmail) = False Then
        strError = "<li>Din rigtige mail !!</li>"
    ElseIf Len(strKommentar) = 0 Then
        strError = "<li>skriv dit tag !!!</li>"
    End If
    If Len(strError) = 0 Then
        Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
        strSQL = "SELECT * FROM Guestbook WHERE (ID = 0)"
        rs.Open strSQL, tempConn, adOpenKeyset, adLockOptimistic
        If (rs.BOF Or rs.EOF) Then
            rs.AddNew
            rs("Navn") = Server.HTMLEncode(strNavn)
            rs("Email") = Server.HTMLEncode(strEmail)
            rs("Kommentar") = Server.HTMLEncode(strKommentar)
            rs("Dato") = Now()
            rs.Update
        End If
        rs.Close
        Set rs = Nothing
    Else
        strError = "<p><ul><font color=#000000>" & strError & "</font></ul></p>"
        strMode = "add"
    End If
%>
<html>

<head>
<title>KASPER.PEDERSEN</title>
<LINK REL="stylesheet" HREF="./main[2].css" TYPE="text/css"/>
<STYLE TYPE="text/css">
<!--
a:active {  color: #FFFFFF}
a:hover {  color: #CCCCCC}
a:link {  color: #CC3333; text-decoration: none}
a:visited {  color: #000000; text-decoration: none}
-->
</STYLE>
</head>

<body BGCOLOR="#FFFFFF">
<div align="center"><left><STYLE TYPE="text/css">

</STYLE> <table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="0" style="border-left: 0px solid rgb(0,0,0); border-right: 0px solid rgb(0,0,0); border-top: 0px solid rgb(0,0,0); border-bottom: 0px solid rgb(0,0,0)" ALIGN="LEFT" HEIGHT="100%">
<tr>
  <td width="100%" HEIGHT="2">&nbsp;</td>
  </tr>
<tr VALIGN="TOP">
  <td width="100%"> <FONT COLOR="#000000"><%
Select Case strMode
Case "add"
%> </FONT>
<form method="POST" action="guestbook.asp"> <table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="2">
<tr>
    <td valign="left" align="left" colspan="2"><font face="Arial, Tahoma, Verdana, Helvetica;" size="1">
    <normal> <%=strError%></td>
    </tr> <tr>
    <td valign="left" align="left"><FONT FACE="Verdana, Arial, Helvetica, Tahoma" SIZE="1"><FONT COLOR="#000000"></FONT></FONT>
    <p><FONT COLOR="#000000" FACE="BeyondControl" SIZE="1"><FONT FACE="Arial, Helvetica, Tahoma, Verdana">Navn
      <BR>
      <INPUT TYPE="text" NAME="Navn" SIZE="40" VALUE="<%=strNavn%>">
      </FONT></FONT>
    </td>
    <td valign="middle" align="left">&nbsp;</td>
    </tr>
<tr>
    <td valign="left" align="left"><FONT FACE="Verdana, Arial, Helvetica, Tahoma" SIZE="1"><FONT COLOR="#000000"></FONT></FONT>
    <p><FONT COLOR="#000000" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, Tahoma" SIZE="1"><normal><FONT COLOR="#000000" FACE="Arial, Helvetica, Tahoma, Verdana">E-mail</FONT></normal><FONT FACE="Arial, Helvetica, Tahoma, Verdana"><normal></normal><normal></normal></FONT><normal>
      <BR>
      <INPUT TYPE="text" NAME="Email" SIZE="40" VALUE="<%=strEmail%>">
      </normal></FONT>
    </td>
    <td valign="left" align="left">&nbsp;</td>
    </tr>
<tr>
    <td valign="top" align="left"><FONT FACE="Verdana, Arial, Helvetica, Tahoma" SIZE="1"><FONT COLOR="#000000"></FONT></FONT>
    <p><FONT COLOR="#990000" FACE="Verdana, Arial, Helvetica, Tahoma" SIZE="1"><normal><FONT COLOR="#000000" FACE="Arial, Helvetica, Tahoma, Verdana">Kommentar</FONT></normal><FONT FACE="Arial, Helvetica, Tahoma, Verdana"><normal></normal><normal></normal></FONT><normal><BR>
      <TEXTAREA ROWS="3" NAME="Kommentar" COLS="30"><%=strKommentar%></TEXTAREA></normal></FONT>
    </td>
    <td valign="left" align="left">&nbsp;</td>
    </tr>
<tr VALIGN="TOP"> <td align="left" colspan="2"><DIV ALIGN="RIGHT"><input type="submit" value="Tag" name="Gem">
<input type="button" value="Tilbage" name="Annuller" onClick="java script:location.href='guestbook.asp'"></DIV></td></tr>
</table></form>
  <P><FONT COLOR="#000000"><%
Case Else
    strAddLine = "<p><a href=guestbook.asp?mode=add><normal><font face=Arial, Tahoma, Verdana, Helvetica; size=1> [ Skriv dit tag ] </font></normal</a></p>"
    Response.Write strAddLine
    strSQL = "SELECT * FROM Guestbook ORDER BY Dato DESC;"
    Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    myConn.Open tempConn
    Set rs = myConn.Execute(strSQL)
    If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
        Response.Write "<table width=100% border=0 cellpadding=0 cellspacing=0>"
        Do While Not rs.EOF
            dtmDato = rs("Dato")
            dtmDato = FormatDateTime(dtmDato,vbLongDate) & " kl. " & FormatDateTime(dtmDato,vbLongTime)
            Response.Write "<tr bgcolor=#FFFFFF><td width=""100%""><font face=Arial, Tahoma, Verdana, Helvetica size=1>" & dtmDato & "</td></tr>"
            If Len(rs("Email")) > 0 Then
                Response.Write "<tr><td><font face=Arial, Tahoma, Verdana, Helvetica size=1><normal><a href=mailto:" & rs("Email") & ">" & rs("Navn") & "</a>:</normal></td></tr>"
            Else
                Response.Write "<tr><td><font face=Arial, Tahoma, Verdana, Helvetica size=1><normal>" & rs("Navn") & " skriver:</normal></td></tr>"
            End If
            Response.Write "<tr><td><font face=Arial, Tahoma, Verdana, Helvetica size=1>" & rs("Kommentar") & "<br>&nbsp;</td></tr>"
            rs.MoveNext
        Loop
        Response.Write "</table>"
    Else
        Response.Write "<p><font face=Arial, Tahoma, Verdana, Helvetica size=1>Ingen tag's</font></p>"
    End If
    myConn.Close
    Set myConn = Nothing
    Response.Write strAddLine
End Select
%>
    <STYLE>
BODY {SCROLLBAR-FACE-COLOR: #DADADA;
SCROLLBAR-HIGHLIGHT-COLOR: #FFFFFF;
SCROLLBAR-SHADOW-COLOR: #737373;
SCROLLBAR-3DLIGHT-COLOR: #737373;
SCROLLBAR-ARROW-COLOR:  #737373;
SCROLLBAR-TRACK-COLOR: #eeeeee;
SCROLLBAR-DARKSHADOW-COLOR: #F5F5F5;
overflow: auto }
</STYLE>
    </FONT> </P>

  </tr> <tr align="left"> <td width="100%"><normal><font face="Arial, Tahoma, Verdana, Helvetica;" size="1"><p></font></normal></td></tr>
</table></left></div>
</body>
</html>
<script language="VBScript" runat="Server">
Function validateEmail(strEmail)
    validateEmail = True
    If Len(strEmail) < 6 Then
        validateEmail = False
    End If
    If InStr(1, strEmail, "@", 1) < 2 Then
        validateEmail = False
    End If
    If InStr(1, strEmail, ".", 1) = 0 Then
        validateEmail = False
    End If
    pos = InStr(1, strEmail, "@", 1)
    If pos < 2 Then
        validateEmail = False
            Else
        pos = InStr(pos+1, strEmail, "@")
        If pos > 0 Then
            validateEmail = False
        End If
End Function
</script>
Avatar billede vela Nybegynder
29. august 2002 - 16:47 #2
lytter lige med lol
Avatar billede Jman Praktikant
29. august 2002 - 16:52 #3
vela > en lille hemmelighed *G*
Hvis du blot trykker udfør, uden at skrive noget, får du stadig besked når der sker noget nyt i denne sag - men til gengæld fylder du ikke noget i DB'en
Avatar billede vsql Nybegynder
29. august 2002 - 16:53 #4
prøver, prøver man kan ikke få min kode til at passe.
Avatar billede vsql Nybegynder
31. august 2002 - 12:09 #5
NOGET PAGING ?