Avatar billede dennisschnell Nybegynder
29. august 2002 - 14:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Oplysninger om brugers computer

Hej folkens,
Jeg er en fattig designer, der ikke har råd til en dyr programmør. Jeg skal lave et lille javascript der checker nogle oplysninger. Her er hvad jeg har indtil videre:
  document.write("Din browser er: " + navigator.appName + ", version " + navigator.appVersion + "<br>")
  document.write("Din skærmopløsning er " + window.screen.width + " x " + window.screen.height + " men din opløsning går helt op til " + window.screen.availwidth + " x " + window.screen.availheight + "<br>")
  farvedybde = window.screen.colorDepth;
  document.write("Farvedybde: " + farvedybde + " bit<br>")
----------------------------
Den der hedder "window.screen.availwidth", skulle checke den maximum skærmopløsning din skærm kan sættes til, men den her er gal.
Er der een der ligge inde med den rigtige kode?

Det samme med farvedybden... jeg kunne godt tænke mig at den også checkede den maximum farvedybde skærmen kan sættes til.

Er der en friskert der kan hjælpe her?
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2002 - 15:01 #1
Det kan ikke lade sig gøre med JavaScript, desværre.
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2002 - 15:02 #2
Jeg ved ikke, hvem der har givet dig den med screen.availWidth, for det, den gør, er at fortælle hvor bred skærmen er i pixels uden proceslinje og andre værktøjslinjer.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
29. august 2002 - 15:04 #3
Du kan ikke ændre brugerens skærmindstillinger, så det er fuldstændigt bedøvende at vide at jeg rent faktisk kan køre i 2048 pixels - Det samme med farverne :)
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
29. august 2002 - 15:05 #4
du skal ind og checke skærm eller grafik kort. Det er ikke styresystemet der sætter grænserne, det er hardwaren. Desværre :D

Måske skal du tale med en JAVA/C++ nørd her på siden
Avatar billede dennisschnell Nybegynder
29. august 2002 - 15:10 #5
1. Jeg skal ikke ændre nogen instillinger. Jeg skal bare gøre brugeren opmærksom på det.
2. Hvis det ikke kan lade sig gøre med javascript, hvilket sprog snakker vi så... ASP?
Avatar billede jakoba Nybegynder
29. august 2002 - 16:06 #6
selv med programmer der er integeret i styresystemet går det ofte galt når man prøver at forudsige hvilken størrelse/farvedybde skærmen kan stilles til.

Det er derfor windows har den der "klik OK for at beholde denne opsætning" boks. hvis opløsningen ikke virker ser brugeren ikke den alert, og bliver så sat tilbage til sine gamle skærmindstillinger.

mvh JakobA
Avatar billede dennisschnell Nybegynder
29. august 2002 - 16:10 #7
Så det er hverken muligt at checke max-opløsning eller max-farvedybde på noget sprog... hm.

Tak skal i have gutter
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
29. august 2002 - 17:47 #8
jeg takker for point på Jakoba og andres vejne. De har ik været til meget hjælp nej ( ironisk og opfordrende ment ! )