Avatar billede xero Nybegynder
28. august 2002 - 23:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

SQL/Access

Hejsa. Jeg sidder og laver lidt reserverings system som foregår på en asp side. Jeg har lavet alle felter i databasen, med den rigtige datatype osv..

Men når jeg prøver på at opdatere i databasen får jeg:
Operation must use an updateable query.

Min SQL streng er som følgende:
SQL = "UPDATE borde SET navn='" & request("navn") & "', nick='" & request("nick") & "', klannavn='" & request("klan") & "', email='" & request("mail") & "', adresse='" & request("gade") & "', town='" & request("by") & "' WHERE bordnr=" & request("plads")

hvor alle felterne der skal opdateres indeholder tekst. og alle feltnavn er tjekket i databasen.
Avatar billede jnissen Nybegynder
28. august 2002 - 23:53 #1
Du mangler skriverettigheder til din database.
Læs mere her: http://activedeveloper.dk/aspdigital/kapitel2/updateable_query.asp
Avatar billede xero Nybegynder
28. august 2002 - 23:55 #2
Takker
Avatar billede jnissen Nybegynder
28. august 2002 - 23:55 #3
Det var så lidt :-)
Avatar billede jnissen Nybegynder
28. august 2002 - 23:55 #4
Takker for point
Avatar billede xero Nybegynder
29. august 2002 - 00:03 #5
nice hurtig service :>