Avatar billede fordfairlane Nybegynder
23. august 2002 - 10:50 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Hvor findes produkt id/key

Jeg står for at skulle lave 50 ens pc med WindowsXP på.
Det jeg havde tænkt mig var at lave den ene og herefter klone den over på de 49 andre. Nu kommer problemet jo så med produkt nøglen da den jo vil være ens på alle. Jeg kan huske at jeg engang læste et sted at man kunne slette nøglen i registreningsdatabasen hvorefter man ville blive spurgt efter nøglen når man startede op igen.

Er der en der ved dette ??

/Ford
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. august 2002 - 10:53 #1
det kan du ikke, du skal ha' en Corporation udgave med 50 licenser
Avatar billede ztyxx Nybegynder
23. august 2002 - 10:54 #2
ikke lovligt ihvert tilfælde
Avatar billede webmasterdk Praktikant
23. august 2002 - 10:56 #3
retaxes >> det kan han da godt...
fordfairlane >> Du kan jo intsallere det på en maskine og så søge efter koden i regedit, og så bare exportere en reg fil, som du så redigere i notepad og sletter indholdet i den bestemte streng
Avatar billede danielks Nybegynder
23. august 2002 - 10:58 #4
Det er nemligt rigtigt... Brug evt. Winhacker (ikke et hacker program) til at ændre indholdet af din regedit bestemte steder!!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. august 2002 - 10:58 #5
webmasterdk> det er ikke lovligt at bruge den samme nøgle til mere end en.

Når jeg skriver at fordfairlane skal have en Corporation, mener jeg selvfølgelig at den skal købes med det antal licenser man skal bruge.
Avatar billede fordfairlane Nybegynder
23. august 2002 - 10:59 #6
retaxes >> Det er ikke til samme kunde, så jeg skal ikke bruge en Corporation udgave

ztyxx >> Det jeg vil lave er nemmelige lovligt, hvis jeg lavede det på denne måde ville det ikke være lovligt (har 50 licenser)
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. august 2002 - 11:01 #7
fordfairlane> det fremgik ikke af overskriften at du havde 50 licenser, så stiller sagen sig vel anderledes.
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. august 2002 - 11:02 #8
det fremgik heller ikke at det var til forskellige kunder, sådan som jeg læste det var det til 50 ens maskiner.
Avatar billede fordfairlane Nybegynder
23. august 2002 - 11:06 #9
Jeg har prøvet at fjerne de nøgler som jeg kunne finde, uden held.
Den køre lystigt videre

/Ford
Avatar billede webmasterdk Praktikant
23. august 2002 - 11:10 #10
du skal også fjerne et sted med hvor der står at den er registreret, sidder på gymnasiets maskine lige nu, så det er lidt svært at tjekke...
Avatar billede konex Nybegynder
23. august 2002 - 11:24 #11
Du laver en GuiUnattended installation - under denne vil du blive spurt om serienummer minus alt andet.

http://www.svein.dk/WindowsXP/Installation/unattended_installation_af_windowsXP.asp

Derudover kan du bare lave et images til dem alle, da du bare skal HAVE en licens til hver computer men godt må bruge en til at installer. hvad da f... skulle større virksomheder uden corporation licenser ellers gøre.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
23. august 2002 - 11:27 #12
PiFirstTimeOnly, PorductID, ProductKey og RegDone, skal være tomme, så burde det virke...
Avatar billede fordfairlane Nybegynder
23. august 2002 - 11:57 #13
Skal lige checke hvilken løsning der virker. Ska' nok få points ;-)
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2002 - 15:53 #14
sæt en pc op
kør programmet sysprep
boot ghost op fra en diskette
gem imaget med multicast
start en multicast session vælg det image du lavede
boot de 49 sidste op på en multicast diskette
genstart de 50 maskiner og svar på nogle få spm

sådan ville jeg gøre det
Avatar billede bramming Nybegynder
24. august 2002 - 01:48 #15
Ja det er faktisk korrekt at du kan dette.. men ikke med cd'er jo hvis du har d rigtige ret-nings database program.. (kun få der har d)... men ellers findes det kun til hvis du vil cracke en andens windows kode eller doc dokument.. - ved hjælp af dos- og komandoe'r!!!!

>> Bramming
Avatar billede onki Nybegynder
24. august 2002 - 02:21 #16
produkt id for WindowsXP ligger her:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
25. august 2002 - 19:49 #17
ja det er produkt kode
det er sku da ikke noget med Serial at gøre er det ikke selve CD keyen han snakker om her ?

Måske er dette løsningen !

Det er taget fra hvis man sidder med en warez version af XP eller noget i den stil og skal installere XP men princippet må være det samme da det jo er CD keyen der skal skiftes

0. Run a system resore to create a new checkpoint in case you need it.
1. Run regedit and go to: HKey_Local_Machine\Software\Microsoft\WindowsNT\Current Version\WPAEvents, on the right double click on "oobetimer" and change at least one digit of this value to deactivate windows.
2. Choose run from start menu and type in this command: %systemroot%\system32\oobe\msoobe.exe /a to get the activation screen and go to the second option which is activate by phone.
3. In the new screen choose the option to change product key, and type in the new product key (your Corporate one only).
3a. If it brings you back to the prior screen after entering the new key click remind me later and then reboot.
4. Close that window, reboot your system and enter the command in step 2 for the second time to verify your activation , you should see "windows is already activated".
5. If you have done this wrong or without a valid key you will not be able to boot. hit F8 and select last known good configuration

Kilde : www.windowsxp.nu
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. august 2002 - 14:40 #18
mærkeligt det problem ikke er løst endnu!
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
30. august 2002 - 16:28 #19
Det er ihvertfald ikke igennem det firma man skal købe computere .. de kunder må da vente længe .. tror da fanden nogen firmaer tar flere 100 kroner for at installere et Styresystem 100 pr på begyndt time :D