Avatar billede darkavalon Nybegynder
22. august 2002 - 20:30 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Digital cam...

Jeg er på udkig efter et digital cam, gernebrugt(billigt)
de enste 3 krav er mindst 8megapixels
Den skal tage billedet NÅR man trykker og ikke 1 til 2 sec efter
og så skal den virker =)
ellers vi jeg gerne have nogle ANbefalinger, nogen som har haft erfaringer med nogle cams i kval jeg søger
tak
Avatar billede krukken Juniormester
22. august 2002 - 20:34 #1
Canon er godt! Jeg fand selv en godt, men dog brugt på www.dba.dk!
Avatar billede krukken Juniormester
22. august 2002 - 20:36 #2
Men jeg synes ikke at du skal gå ret meget under 1,3megapix. Billedekvalitatet skulle eftersigne bliver meget dårligere!
Avatar billede limemedia Nybegynder
22. august 2002 - 20:37 #3
8mpix ??? laves der overhovedet nogen i den opløsning ??? 4mpix svarer til et alm foto
Avatar billede mr-bob Nybegynder
22. august 2002 - 20:38 #4
ljweb ja der laves i 8mpix, men de koster hen ad 30000,-!
Avatar billede limemedia Nybegynder
22. august 2002 - 20:47 #5
*jezuz*
Avatar billede krukken Juniormester
22. august 2002 - 20:47 #6
JA, okay, jeg læste godt nok også forkert! Men mener du ikke 0,8 megapix?! Det dyreste digital kakera på www.edbpriser koster omkring 60 tusinde, og det er kun 5,6 meapix?!
Avatar billede annikadk Nybegynder
22. august 2002 - 21:00 #7
vil nu godt se et link til et 8megapix, for mener bestemt ikke at der er over 6megapix.

Tror godt du kan se langt efter et billigt et der svarer til dine krav - hvad mener du er billigt?
Avatar billede darkavalon Nybegynder
22. august 2002 - 21:19 #8
hrm bad jeg nogen som helst om at kommentere mit spørgsmål? nej så klap lige i spammers.. kun realavante oplysninger TAK!
Avatar billede mr-bob Nybegynder
22. august 2002 - 21:23 #9
http://www.nikon-image.com/eng/PDF/index5700.htm det har 6.1 som vidst nok er det højeste lige for tiden! var lige lidt forvirret ligefør!
Avatar billede mr-bob Nybegynder
22. august 2002 - 21:26 #10
http://www.dfa-as.dk/default.asp?id=561 nikon d100 er vidst noget af det ypperste man kan finde!
Avatar billede krukken Juniormester
22. august 2002 - 21:51 #11
OKay, jeg spurgte faktisk efter om det var en fejl med 8 mpix, eller om du mente 0,8mpix?! Måske kunne du opklare det spørgsmål for mig?!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. august 2002 - 11:11 #12
darkavalon, hvis du spørger efter et produkt der ikke eksisterer, må du da forvente der vil opstå lidt diskusion. Folk forsøger faktisk på at hjælpe dig... du må ikke tro krukken, ljweb, mr-bob og annikadk bare lige tilfældigt sad inde med nogle indestængte digitalkamerafrustrationer, de blot ventede på en lejlighed til at få afløb for.

NanoQ/coadmin
Avatar billede darkavalon Nybegynder
23. august 2002 - 15:39 #13
produktet eksistere! jeg har fået at vide at hvis jeg skal bruge et digi cam til mit arbejde så skal opløsningen være 7-8 dog kan 6.1 lige gå an
jeg kan godt bruge det cam Nikon D100 men hvor pokker køber jeg det?
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2002 - 15:44 #14
Ifølge Pricerunner.com kan det fås hos Inter Photo:

http://dk.pricerunner.com/photography/digital-cameras/102777/prices
Avatar billede mr-bob Nybegynder
23. august 2002 - 16:10 #15
bare lige for at afslutte diskussionen med om der rent faktisk er et 8 megpixel kamera:

på nedenstående side bliver skrevet:

Closing the quality gap
How long will it take for digital cameras to catch up to film with regard to quality?  The pictures you can get today with most 3+-megapixel cameras are already pretty astonishing, and a 5+-megapixel consumer model just hit the market. With the escalating pixel races, we'll probably pass the magic 8-megapixel barrier within two years—which means that by then, perfect 16-by-20 prints will be possible from digital images without enhancement.

Of course, these megapixel models will have a mega price tag as well. And it will still be a while before those prices begin dropping. Another question to ask as the pixel count keeps climbing is: How many pixels does a person really need? For the everyday clicker, an 8-megapixel camera is probably overkill when you can produce an astoundingly good 8x10 photo with a 3+-megapixel model.

http://www.homeandoffice.hp.com/hho/us/eng/spotlight_on_digital_photography_article_eleven.html
Avatar billede mr-bob Nybegynder
23. august 2002 - 16:12 #16
men hvis du virkelig vil have et kamera der reagerer når du trykker så skulle nikon D1H være et ok produkt, det kan skyde op til 40 billeder pr sekund!

http://www.dfa-as.dk/default.asp?id=449

Mr bob
Avatar billede mr-bob Nybegynder
08. september 2002 - 17:22 #17
takker for point!