Avatar billede emileej Nybegynder
21. august 2002 - 15:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Udgå at event sendes vider til næste instans

Jeg har sat en onmouseover event i min body til een funktion.
Jeg har et billede med en anden onmouseover i min body.
Jeg har ikke noget problem med at få mine to events kaldt - det er bare lidt for meget af det gode. For når jeg kører musen over mit billede, udføres BEGGE mouseover kald, og jeg er kun interesseret i at få billedets mouseover kaldt...

Jeg har allerede prøvet at returnere false (og true), men det fungerer ikke - billedets mouseover sender eventen videre til body's mouseover... :-/

Hjææælp!

E-)mil
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2002 - 15:51 #1
Smid lige et link.
Du kan evt. teste, om event.srcElement.id = "dit_billedes_id", men der bør findes en smartere metode.
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2002 - 15:52 #2
I Netscape skal man forøvrigt bruge target, så det bliver en værre omgang.
Avatar billede roe Nybegynder
22. august 2002 - 08:11 #3
event.cancelBubble='true'

Dette bremser eventen så den ikke sendes videre!

/roe
Avatar billede emileej Nybegynder
23. august 2002 - 00:14 #4
<body onmouseover="minFunktion();">
<...onmouseover="event.cancelBubble='true'; minAndenFunktion();">
</body>

Er det sådan? det kan jeg ikke få til at fungere...
Avatar billede roe Nybegynder
23. august 2002 - 07:47 #5
<html>
<body onmouseover="alert('body');">
<input type="text" onmouseover="event.cancelBubble='true';alert('input');" value=""/>
</body>
</html>

Det her er testet og virker!
Avatar billede emileej Nybegynder
25. august 2002 - 09:19 #6
Tak for hjælpen. Fejlen lå andesteds...

E-)mil