Avatar billede elpik Nybegynder
20. august 2002 - 10:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få installeret Windows2000 på min nye harddisk

Jeg har lige fået mig en Seagate 80 gb. Sat den til master og smækket den i.
Jeg har partrioeret, eller hvad det nu hedder, og formateret.
Det er den eneste harddisk jeg har i.

Nu ville jeg så inst. windows 2000!

Men når den er færdig med at kopiere filerne til min harddisk og skal til den egentlige installation siger den "BANANA.ANI" FILE MISSING. Jeg vælger så ignorer, og den går videre. Kan ikke rigtig gøre andet...

Men når computeren skal genstarte for første gang leder den efter boot drives, altså den forsøger at finde noget at boote fra, og inst. går ikke videre.

Sætter jeg min boot diskette ind starter den jo bare forfra...

Jeg er ikke så hård til sådan noget her, så jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig ;)
Avatar billede riversen Nybegynder
20. august 2002 - 10:38 #1
måske fejlopsætning i bios hvor den ikke er sat op til at boote fra hd
Avatar billede elpik Nybegynder
20. august 2002 - 10:41 #2
Er det det der hedder "IDE-0" "IDE-1" osv. ?
Avatar billede riversen Nybegynder
20. august 2002 - 10:46 #3
der skal være noget med boot-sequence...hvor du har mulighed for at vælge diskettedrev, harddisk og evt. også cd-rom drev
normalt er det i den nævnte rækkefølge
Avatar billede elpik Nybegynder
20. august 2002 - 10:48 #4
OK. Men det er som om den VIL have en diskette...
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. august 2002 - 10:54 #5
sæt bootsekvensen til CD,A,C i bios

Har du husket at aktivere partitionen, det kan være derfor at det går galt.
Avatar billede zoree Nybegynder
20. august 2002 - 11:45 #6
sæt din bios til at boote i denne rækkefølge.

1: CD-rom
2: A: (skal kun bruges hvis du vil boote fra diskette)
3: C:

Sæt så biosen
Avatar billede zoree Nybegynder
20. august 2002 - 11:49 #7
kig på svaret oven over :-)