Avatar billede komp Nybegynder
19. august 2002 - 23:57 Der er 8 kommentarer

Exception i applet.

Jeg har skrevet en metode, som sender en soap-besked over til localhost, men hvis jeg kører den i en applet, så kommer der en ExceptionInInitializererror. Metoden vrker fint i en application. Nogen der ved hvad der kan være galt?

Koden er her:

import javax.xml.soap.*;
import java.net.*;
import javax.mail.internet.*;

public class KlientParser
{

    public void send_dokument() throws Exception
    {
        String uri = "http://localhost:8081" ;
        URL endpoint = new URL(uri);

        SOAPConnectionFactory scf = SOAPConnectionFactory.newInstance();
        SOAPConnection connection = scf.createConnection();

        MessageFactory mf = MessageFactory.newInstance();

        // Create a message from the message factory.
        SOAPMessage msg = mf.createMessage();

        SOAPPart soapPart=msg.getSOAPPart();
        SOAPEnvelope envelope = soapPart.getEnvelope();

        SOAPBody body = envelope.getBody();

        body.addChildElement(envelope.createName("GetReply" , "jaxm",
                    "http://sun.com/jaxm/someuri/"))
                .addChildElement("name").addTextNode("sampletest");

        msg.saveChanges();

        System.err.println("Sending message to URL: "+ endpoint);

        SOAPMessage reply = connection.call(msg, endpoint);

            connection.close();

    }
Avatar billede soelvpil Nybegynder
20. august 2002 - 08:38 #1
Mit første bud er, at din browser sikkert bruger en gammel JDK, mens soap er helt moderne.

Hvsi du ikke aktivt har gjort noget for at installere en java-plugin, bruger du nok JDK1.1, og den ved intet om SOAP.

Find en nyere java-plugin fra java.sun.com
Avatar billede soelvpil Nybegynder
20. august 2002 - 08:45 #2
ALternativt kan det være soap-klasserne der mangler i browserens classpath. Browseren bruger ikke samme classpath til at afvikle applets, som almindelige programmer. Hvis der f.eks. benyttes nogle biblioteker, osm ikke er med i standard-jdk'e, skal disse angives i applet-tag'et med en archive-attribut. Og browseren skal kunne hente dem fra serveren, ligesom med din applet.
Avatar billede komp Nybegynder
20. august 2002 - 08:48 #3
det er når den bliver afviklet i appletviewer, så jeg tror ikke det er noget med det at gøre!!
Avatar billede soelvpil Nybegynder
20. august 2002 - 12:59 #4
Hmmmm.

Kan du ikke sende en message + en stackTrace fra din fejl, det kan være den kan gøre mig lidt klogere. (=fortælle hvilken linje fejlen opstår i).
Avatar billede tommer Nybegynder
24. august 2002 - 16:09 #5
måske policy filen skal ændres fordi det er en applet ?
Avatar billede komp Nybegynder
24. august 2002 - 23:08 #6
jeg logger jo op på localhost, hvor min applet også kommer fra, så det kan da ikke være det vel?
Avatar billede tommer Nybegynder
24. august 2002 - 23:19 #7
min hjælp siger:
public class ExceptionInInitializerError extends LinkageError:
Signals that an unexpected exception has occurred in a static initializer. An ExceptionInInitializerError is thrown to indicate that an exception occurred during evaluation of a static initializer or the initializer for a static variable.

altså problemer med en statisk variabel...

måske er det her: String uri = "http://localhost:8081" ;
prøv at fjerne http: så det bliver
String uri = "//localhost:8081" ;

jeg ved ikke om det hjælper ??
Avatar billede tommer Nybegynder
28. oktober 2002 - 11:15 #8
????? kommer der ikke mere