Avatar billede cope21 Nybegynder
13. august 2002 - 12:50 Der er 3 kommentarer

Multiple UDP connections

Harj :)

Jeg er ved at kode et program, der skal connecte til flere CS-servere samtidigt med UDP (5-10 servere). Alle events på disse sockets skal bare skrives i en TMemo, så er jeg glad.

Jeg kan godt med 1 socket, men mit problem ligger i mange på een gang - og holde disse adskilt, så man kan se hvilke connections hvilke info kommer fra.

Da jeg har rodet med det længe, ser jeg helst et funktionelt kode-eksempel (som jeg selvf. bare redigerer så det passer til mit projekt) - den flinke og kloge person der kommer med noget brugbart, vil blive belønnet med en del point.

I første omgang starter vi med 200.. resten finder vi sagtens ud af :)
Avatar billede sprox Nybegynder
13. august 2002 - 14:50 #1
du ka f.eks. lave dem som records og så putte dem i et array

f.eks.

type
Tmyserver = record
hostname, map,serveros,ipaddress : string;
maxplayers, activeplayers : integer;
end;

og så
var
servers : array of Tmyserver;

når du så vil tilføje en server kan du bruge:

setlength(servers, length(servers)+1);
servers[length(servers)-1].name := blabla;

osv.

håber da kan hjælpe, ellers bare spørg, jeg har lavet noget lignende før :)
Avatar billede sprox Nybegynder
13. august 2002 - 14:54 #2
setlength(servers, length(servers)+1);
servers[length(servers)-1].hostname := blabla;

sådan selvf :]
Avatar billede cope21 Nybegynder
13. august 2002 - 15:09 #3
Da projektet er rimelig stort og dette kun er en lille del af det + det faktum at jeg har brugt meget tid uden at finde ud af det har jeg en lille forespørgsel..

Den person der sender mig det næsten færdigkodet - altså som er direkte for mig at gå til og redigere til formålet, bliver tildelt et ordentlig læs points (vi snakker om et 4-cifret tal). Der vil være fx 8 TEdit og 1 TMemo, hvori alle events på de forskellige UDP connections bliver posted med IP:port som identifier.

ex:
212.212.212.212: World triggerede "blablabla"
232.232.232.232: PLayer said "ADMIN, please help blablabla"
osv....

De 8 TEdit's er til at skrive de server IP:port i, som der skal åbnes connections til.

Er der yderligere spørgsmål til hvordan det præcis skal virke, kan jeg kontaktes på ICQ nr 4531614 ca. hver aften efter kl. 18:30 - eller skriv din emailadresse, så svarer jeg tilbage :)