Avatar billede phreazdialer Nybegynder
12. august 2002 - 15:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Submit form, afhængigt af hvilken knap man trykkede i en prompt

Hej.

Jeg er ved at lave et skema som skal udfyldes af én bruger, og enten godkendes eller afvises af en anden.

Hvis skemaet skal afvises skal der være mulighed for at indtaste en kommentar til hvorfor det blev afvist, men det skal dog ikke være påtvunget at skrive noget i prompten.

Dvs. at klikker man på OK skal værdien fra prompten indsættes i et hidden-felt, og formen submittes uden hensyntagen til om prompten er udfyldt eller ej.
klikker man på Cancel skal prompten lukkes uden yderligere handling.

Kort sagt: Det jeg har brug for er at bedømme hvilken knap der blev aktiveret i en prompt.

Nogen der har et bud på en løsning?

Jakob
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2002 - 15:26 #1
<form onSubmit="val = prompt('Bla?', ''); if (val != null) this.hid.value = val; return true;">
<input type="hidden" name="hid">
...
</form>
Avatar billede phreazdialer Nybegynder
12. august 2002 - 16:56 #2
Min form indeholder flere submitknapper hvorfor denne løsning ikke kan bruges, desværre...

Jeg har dog forsøgt at bruge din idé og har skrevet den lidt om som følger:

<FORM>

<INPUT TYPE="hidden" NAME="comments">

<INPUT TYPE="submit" NAME="godkend" VALUE="Godkend" onClick="java script: return window.confirm('Er du sikker p&aring; at du vil godkende skemaet?');">

<INPUT TYPE="submit" NAME="afvis" VALUE="Afvis" onClick="java script: val = prompt('Er du sikker p&aring; at du vil afvise skemaet?\nAngiv evt. en &aring;rsag:', ''); if (val != null) {this.form.comments.value = val; return true;} else {return false;}">

</FORM>

Det ser ud til at fungere efter hensigten, så du får points'ene :)

Jakob
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2002 - 18:18 #3
Du må ikke skrive "java script:" i en event-handler! Det er allered underforstået, at det, du skriver, er et script!
Avatar billede phreazdialer Nybegynder
13. august 2002 - 13:07 #4
Gør det nogen skade at det står der?
Jeg mener, der skal vel stå et eller andet, hvis man vil bruge eksempelvis vbscript?
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2002 - 14:13 #5
Det gør kun den skade, at det er imod standarderne. Og hvis man ikke nogenlunde følger standarderne, bliver man langsomt overhalet af udviklingen!