Avatar billede gzus_dk Nybegynder
12. august 2002 - 14:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opdele en select sætning

Hej..

Er det muligt via SQL Select kald, at opdele en søgning i flere omgange. Med det mener jeg at man måske i starten først kun vil have de første 100 hits, derefter de næste 100.. osv osv.. ?? Eller skal jeg trække dem alle sammen ud og så selv klare opdelingen ??

På forhånd tak

Morten Nielsen
Avatar billede proaccess Nybegynder
12. august 2002 - 14:26 #1
Check LIMIT !

SELECT ... FROM ... ORDER BY ... LIMIT 100, 100;
Avatar billede gzus_dk Nybegynder
12. august 2002 - 14:29 #2
Kanont! lige hvad jeg søgte :)
Avatar billede proaccess Nybegynder
12. august 2002 - 14:30 #3
Det var da så lidt  ;0)
Avatar billede gzus_dk Nybegynder
12. august 2002 - 14:30 #4
Er det en generel SQL syntax, eller er det kun understøttet af MySQL ?
Avatar billede morw Nybegynder
12. august 2002 - 16:46 #5
Det er ikke standard ANSI SQL, men alle databaser jeg kender har en lignende funktion.

I Access kan man f.eks. skrive SELECT TOP 100 FROM .....
Avatar billede gzus_dk Nybegynder
13. august 2002 - 09:17 #6
Findes der ikke noget generelt som dækker generel SQL ?
Avatar billede proaccess Nybegynder
13. august 2002 - 09:26 #7
Desværre ikke...  ;0(

Netop på dette punkt er der ikke "fælles fodslag", så det er op til den enkelte udbyder at afgøre, hvordan denne problematik skal løses...

Bemærk at Access understøtter TOP x, som kan udvælge de x første records, men ikke indeholder en funktion til at udtage for eksempel record 20-30...
Avatar billede gzus_dk Nybegynder
13. august 2002 - 09:31 #8
Hvor mange Databaser understøtter TOP funktionen ? Jeg har nemlig lige fundet et link der forklarer hvordan man kan trække mellemliggende rækker ud med TOP. http://www.sqlteam.com/item.asp?ItemID=566