Avatar billede mwf Nybegynder
31. august 2000 - 14:50 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fange brugerens logon på intranettet:

jeg har et intranetsite hvor jeg har brug for at slå anomynous access fra, sådan at jeg kan få brugernes domain navn registreret.

Jeg har prøvet at fjerne denne access, men kan ikke finde ud hvordan man kommer af med spørgsmålet om at logge på.
Avatar billede steven Nybegynder
31. august 2000 - 15:34 #1
Lytter lige med...
/Steven
Avatar billede tpiil Nybegynder
31. august 2000 - 15:36 #2
kan du ikke skrive lidt kode????
Avatar billede mwf Nybegynder
31. august 2000 - 15:40 #3
Spørgsmålet er en afleder af http://www.eksperten.dk/spm/24499
Avatar billede irve Praktikant
31. august 2000 - 15:53 #4
2 ting skal du have styr på.
De biblioteker filerne(siderne) ligger i skal brugeren have adgang til, om ikke andet så bare read-only.
Det næste er at de kører IE op mod en IIS.

F.eks. kan du på IIS serveren sætte Domain Users til at have adgang til inetpub(eller hvor dine sider ligger) og fjerne Anonym adgang - Du kan altid indskrænke adgang på biblioteks niveau eller helt ned på file niveau.

Er du nogenlunde med?
Avatar billede irve Praktikant
31. august 2000 - 15:58 #5
Jeg kom lige i tanke om noget.
Bruger du FrontPage skal du også sætte rettigheder på dine FP-website.
Dvs. ind i FP - åbn website - Indstillinger - Rettigheder og sæt gruppen Domain Users til at måtte Browse.

Jeg er ikke helt sikker på navnene på alle punkter, men det er noget i den stil.
Avatar billede mwf Nybegynder
31. august 2000 - 16:46 #6
>>Irve.
Det lyder helt fornuftigt, det vil jeg prøve straks i morgen.
Avatar billede mwf Nybegynder
02. september 2000 - 18:52 #7
Jeg kan stadig ikke få det til at virke.
Hver gang jeg slår Anonymous access fra spørger den brugeren om adgang.
???????????
Avatar billede cort Nybegynder
06. september 2000 - 09:32 #8
Jeg har noget kode der er lavet til VBA-Excel

Måske der er et kkvikt hoved der lave det om til VBScript.

Public Declare Function GetUserName Lib \"advapi32.dll\" _
Alias \"GetUserNameA\" (ByVal lpBuffer As String, nSize As Long) As Long

\'******************************************************************************
\'***
\'***    Returnerer det navn brugeren er logget ind som på serveren
\'***
\'******************************************************************************
\'*** Fra Ole P\'s excel side (http://w1.2735.telia.com/~u273500023/english/index.htm)
\'******************************************************************************

Function ReturnUserName() As String \' returns the NT Domain User Name

Dim rString As String * 255, sLen As Long, tString As String

tString = \"\"

  On Error Resume Next
  sLen = GetUserName(rString, 255)
  sLen = InStr(1, rString, Chr(0))

  If sLen > 0 Then
      tString = Left(rString, sLen - 1)
      Else: tString = rString
  End If

  On Error GoTo 0

  ReturnUserName = UCase(Trim(tString))

End Function

God fornøjelse

Avatar billede irve Praktikant
06. september 2000 - 10:12 #9
Den ovenstående funktion, er indbygget i ASP, så der er ingen grund til at det kode.

request.servervariables (\"AUTH_USER\") giver dig den \'påloggede brugers\' logon navn.
Lav evt. en asp-side med flg. linie:
Response.Write request.servervariables (\"AUTH_USER\") så kan du da se hvem serveren tror er logget på.
Avatar billede mwf Nybegynder
06. september 2000 - 13:14 #10
>> irve.
Desværre. Jeg har sat koden Response.Write request.servervariables (\"AUTH_USER\"), men får heller ikke svar fra den. (naturligt når jeg kører med anonymous access).
Jeg har eller gjort hvad du har foreslået, men kan simpelthen ikke komme af med spørgsmålet om brugervalidering.
Har du evt. et link eller andet til artikler om emnet.
Avatar billede mwf Nybegynder
10. oktober 2000 - 13:06 #11
Jeg lukker spørgsmålet, men tak for indsatsen.