Avatar billede benno8 Nybegynder
10. august 2002 - 12:55 Der er 3 kommentarer

forlæng session?

Hej!

Jeg sidder og roder lidt med en shop, som jeg har fået af en ven. Nu skal den rettes lidt til, så den passer til danske forhold mht. validering hos PBS.

Der er en "checkout.asp" hvor alle leveringsdata bliver indtastet. Når man trykker på "Send"-knappen, bliver felterne valideret i validateOrder.asp.

Som det er nu: hvis alle felter er korrekte, smider validateOrder.asp en "Thankyou" meddelelse op.

Mit mål: at session'en skal forlænges, så felter som "Total Amount" og "orderID" bliver automatisk udfyldt i en form med kreditkortnummer og udløbsdato.

Nu har jeg ikke den store erfaring i asp-programmering, men jeg kan se at den lukke rmin session.

            rsItem.addNew
            rsItem("orderID") = intOrderID
            rsItem("productID") = itemInfo(0)
            rsItem("quantity") = itemInfo(1)
            rsItem.Update

        next

        rsItem.Close
        set rsItem = Nothing

        Session.abandon

    end if
    rsOrder.Close
    set rsOrder = Nothing

    Conn.Close
    set Conn = Nothing

%>

Er det ikke muligt at skrive noget med "vent med at lukke session'en til sidst på siden"??

Jeg vil blive glad hvis I kunne skrive det lidt pædagogisk...
Avatar billede kovalt Nybegynder
10. august 2002 - 13:32 #1
Du sletter bare linien "session.abandon" og sætter din ind efter du har indsat "total amount" i din PBS validering... er du på det rene med hvordan man gør det?
Avatar billede benno8 Nybegynder
10. august 2002 - 13:40 #2
Ikke helt. Efter "next" skal scriptingen stoppe, altså med et %> (ikke?).

Derefter skal der være en almindelig side med en form, hvori "Total amount" og "orderID" kaldes. Først derefter må sessionen stoppe.
Avatar billede kovalt Nybegynder
10. august 2002 - 14:32 #3
Hvad ligger der i din session-variabel? er der både en for "totalamount" og en for "orderID"?