Avatar billede horseshit Nybegynder
08. august 2002 - 14:30 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

problemer med import fra database til form

hejsa
jeg har lavet denne lille form side der har et par funktioner, henholdshvis at indsætte, redigere og slette fra en bestemt database, min indsæts funktion virker fint, men jeg forstår ikke hverken min rediger eller slet funktion virker, håber her er nogle kloge hoveder der kan lokalisere fejlen, for jeg synes umiddelbart ikke jeg kan finde nogen
<?
    session_start();

    if (!session_is_registered("user")) {
        include("admin/index.admin.php");
        return;
    }

    include("connect.php");

    if($_POST[titlec] && $_POST[language]) {

        $res = mysql_query("SELECT id FROM faqcat WHERE id='$_POST[id]'");
        $nums = mysql_num_rows($res);

        if ($nums =="0") {
            mysql_query("INSERT INTO faqcat values('', '$_POST[titlec]', '$_POST[language]')") or die(mysql_error());
            echo "Category Added";
            return;
        }

        if ($nums =="1") {

            mysql_query("UPDATE faqcat SET titlec='$_POST[titlec]' WHERE id='$_POST[id]'") or die(mysql_error());

            mysql_query("UPDATE faqcat SET language='$_POST[language]' WHERE id='$_POST[id]'") or die(mysql_error());
            echo "Category Edited";
            return;

        }

    else if(!$_POST["edit"]) {
        $_titlec = "";
        $__language = "";
    }

    else if($_POST["edit"]) {
        $result = mysql_query("SELECT * FROM faqcat WHERE id='$_POST[id]'");
        $row = mysql_fetch_array($result);
        $_titlec = $row[titlec];
        $__language = $row[language];
    }

    if($_POST[del]) {
        mysql_query("DELETE * FROM faqcat WHERE id='$_POST[id]'");
        echo "Category Removed";
        return;
    }

?>
<center>
    <h5>Category</h5>
        <form method=post>

<?
    if($_POST[edit]) {

?>

    <input type=hidden name=id value="<?=$_POST[id];?>">

<? } ?>
            <table cellspacing=0 cellpadding=0>
                <tr>
                    <td class=newsindhold>Title:</td><td><input type=text name=titlec value="<?=$_titlec;?>"></td>
                </tr>
                <tr>
                    <td class=newsindhold>Language:</td>
                    <td>
                        <select name=language value=<?=$__language;?>>
                            <option>Danish</option>
                            <option>English</option>
                        </select>
                    </td>
                </tr>
                <tr>
                    <td></td><td>
                        <center>
                            <input type=submit value=Submit>
                        </center>
                    </td>
                </tr>
            </table>
        </form>
        <form method=post>
            <select name=faqcat>
<?
    $res = mysql_query("SELECT * FROM faqcat ORDER BY id DESC") or die(mysql_error());

    while ($row = mysql_fetch_array($res)) {

    if($row[language] == "Danish") {

    $lang = "DK";

    }

    elseif($row[language] == "English") {

    $lang = "UK";

    }
?>
        <option value=<?=$row[id];?>><?=$row[titlec];?> (<?=$lang;?>)</option>\n;

<?
    }
?>
            </select>
            <input type=submit value=Edit name=edit> <input type=submit value=Delete name=del>
            <br><br>
            <hr size=1 noshadow color=E78034 width="50%">
        </form>
Avatar billede horseshit Nybegynder
08. august 2002 - 14:31 #1
ups rediger og slet virker ikke
Avatar billede barlach Nybegynder
08. august 2002 - 14:41 #2
kan du ikke indsætte en echo et-eller-andet for at se om den overhovedet kommer ind i
if ($nums =="1") {
?

hedder en delete-query ikke "DELETE FROM..." og ikke "DELETE * FROM"
..ved ikke om det har noget at sige
Avatar billede horseshit Nybegynder
08. august 2002 - 15:41 #3
hmm kan ikke lige umiddelbart finde hovede i din echo, og delete functions burde værre ligemeget om stjernen er der eller ej (har prøvet både med og uden, uden forskel)
Avatar billede barlach Nybegynder
08. august 2002 - 15:46 #4
det var bare for at debugge og se om $nums nogensinde bliver ==1
ved f.eks at indsætte

if ($nums =="1") {
echo "inde i update halløj";

hvis det bliver vist så er det din update den er galt med (selvom den jo umiddelbart ser ok ud)

hvis det ikke bliver vist er det jo fordi $nums aldrig bliver ==1

på den måde er vi jo så kommet et skridt nærmere =)
Avatar billede barlach Nybegynder
08. august 2002 - 15:48 #5
bare af nysgerrighed...hva laver de der returns i dine if-sætninger??
Avatar billede horseshit Nybegynder
08. august 2002 - 15:53 #6
jeg tror problemet ligger i formen et eller andet sted, da jeg aldrig kommer til stedet hvor den tjekker om $nums = 1, ligesom om formen ikke submitter noget som helst når der trykkes edit
Avatar billede barlach Nybegynder
08. august 2002 - 15:57 #7
ahh...ja det har du nok ret i
prøv med

<form action="<?php echo $PHP_SELF; ?>" method=post>
Avatar billede horseshit Nybegynder
08. august 2002 - 16:07 #8
nope der sker stadig ikke en meter.......
Avatar billede barlach Nybegynder
08. august 2002 - 16:15 #9
huh..så prøv
<form action="navnetpåscriptet.php" method=post>

husk at rette det i begge form-tags...
Avatar billede ztyxx Nybegynder
08. august 2002 - 16:19 #10
diner inserts virker ikke, da der kun er angivet values, og ikke i hvilke felter de skal sættes ind, går i dette eks. ud fra at de hedder titlec og language, og så behøver du ikke definere en tom '' i dine values, hvis det er til et felt der hedder id, og det er sat til auto_increment

mysql_query("INSERT INTO faqcat (titlec, language) values('$_POST[titlec]', '$_POST[language]')")
Avatar billede horseshit Nybegynder
08. august 2002 - 18:29 #11
ztyxx: hvordan ka det så værre min inserts virker fint, det er min edit og delete functions der ikke funger (dvs. mysql_query("INSERT INTO faqcat values('', '$_POST[titlec]', '$_POST[language]')") virker fint)
Avatar billede sukos Juniormester
08. august 2002 - 20:53 #12
mysql_query("UPDATE faqcat set felt1 = '', felt2= '$_POST[titlec]', felt3 = '$_POST[language]'")
Avatar billede horseshit Nybegynder
10. januar 2003 - 15:09 #13
lukke tid