Avatar billede demojoe Nybegynder
07. august 2002 - 13:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ændring af publics variables fra function

hejsa
Jeg har har en form i vb6, men blev træt af at have mine funktioner i liggende i selve formen, så jeg puttede dem i et modul.

Jeg har en variable der hedder MenuData, som via Split() bliver fyldt når formen loader.
Mit problem er at jeg ikke kan få lov til at lave ændringer i min array når jeg f.eks. bruger
form1.MenuData(0)(0) = "test"
jeg får ingen fejl, men hvis jeg henter værdien igen, er den ikke ændret.
problemet opstår kun når jeg bruger form navnet, dvs. jeg kan godt bruge
MenuData(0)(0) = "test"
men hvordan får jeg det til at virke fra et module? Findes der smartere måder at gemme sine funktioner af vejen med?

håber det var til at forstå, og at der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
07. august 2002 - 13:26 #1
Kan du ikke bare ertklære din variabel som "Public" i dit modul
Avatar billede demojoe Nybegynder
07. august 2002 - 13:39 #2
laver jeg så ikke bare en ny variabel?

variablen er deklareret som public i min form... men jeg jeg ikke lige hvad jeg skal gøre for tilgå den fra mit modul.
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
07. august 2002 - 13:45 #3
Prøv at slette erklæringen i formen, så den kun er i modulet
Avatar billede demojoe Nybegynder
07. august 2002 - 14:38 #4
ah, så simpelt, så simpelt.

tak for hjælpen :)