Avatar billede webster Nybegynder
06. august 2002 - 17:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål til jar værktøjet

Hejsa

jeg har tidligere haft et spg om samme problem men har ikke kunnet få svaret til at virke for mig =)

Jeg har en batfil hvori følgende bliver kaldt for at lave en jar fil:
jar cf ./lib/IrcFrame.jar com

jeg ønsker altså at pakke mit projekt med rod i com mappen ned i en jar fil. problemet er at jeg med denne metode også pakker alle java filerne i biblioteket med, og jeg har ikke været i stand til at angive at den kun skal pakke class files. nogen der kan hjælpe?
Avatar billede cs_henrik Nybegynder
06. august 2002 - 18:00 #1
prøv med følgende på en unix:
jar cf mindterm.jar `find -name \*.class`
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. august 2002 - 18:03 #2
% jar cf myjarfile *.class

jar cf ./lib/IrcFrame.jar com/*.class måske

jar                        // dos kommandoen
    cf                    // optionbogstaver
                          // ikke noget manifest
      ./lib/IrcFrame.jar  // jar fil
                          com/*.class  // input filer

check dit format og dine parametre med http://java.sun.com/j2se/1.4/docs/tooldocs/windows/jar.html

mvh JakobA
Avatar billede cs_henrik Nybegynder
06. august 2002 - 18:16 #3
ups... udskift lige mindterm.jar med ./lib/IrcFrame.jar i det svar jeg submittede.
Avatar billede webster Nybegynder
06. august 2002 - 19:07 #4
bruger win2k så unix tingen virker nok ikke. /*.class får jar til at kaste en FileNotFoundException =)
Avatar billede carstenknudsen Nybegynder
07. august 2002 - 09:49 #5
Der er ikke umiddelbart nogle options til jar hvor
du kan specificere hvilke filer den skal smide ind
i arkivet. Unix løsningen skitseret ovenfor skulle
virke fint,jeg bruger en lignende, men det hjælper ikke dig.
Den simpleste og pæneste løsning er at
man ikke skal blande .java og .class filerne sammen.
Når du compilerer så skal du angive hvor de
compilerede filer skal ligge som med:
javac *.java -d packages
Avatar billede martinhrj Nybegynder
08. august 2002 - 09:49 #6
jar cf ./lib/IrcFrame.jar com *.class *.jpg ...

Det burde virke så du kun får *.class og *.jpg filer ned i jar-filen. Hvis du ikke kan få noget til at virke, kan du altid fjerne uønskede filer fra jar-filen bagefter, ved at åbne den i winzip...
Avatar billede webster Nybegynder
14. august 2002 - 12:29 #7
*.class funker desværre heller ikke, så carstenknudsens løsning er den bedste/den eneste praktiske. da mit build script automatisk deployer den nye jar (og det er temmeligt tit jeg opdaterer, er et hobbyprojekt jeg tit ændrer lidt på) så gidder jeg ikke gør det manuelt hver gang =)