Avatar billede henrywood Nybegynder
05. august 2002 - 15:19 Der er 4 kommentarer

Rekursiv filliste og biblioteksliste ?

Hej !

Nogen der kan hjælpe med at lave to PHP-funktioner:

1. funktion: build_FTP_tree($startdir = "/web")

Dette er en funktion, der via et startbibliotek returnerer et array af alle biblioteker f.eks således:
/web|CHMOD
/web/css|CHMOD

(CHMOD er f.eks 777)
og så kan dette array gennemløbes og de enkelte biblioteker oprettes og CHMOD'es.

2. funktion: build_file_list($startdir = "/web")

Denne funktion laver med udgangspunkt i et bestemt sted i biblioteksstrukturen (f.eks /web) en komplet liste over alle filer der kan ses via FTP) Listen ser f.eks således ud:

/web/index.php|1/0|CHMOD
/web/css/css.css|1/0|CHMOD
etc...

(hvor 0 betyder ASCII fil og 1 betyder BINARY fil og CHMOD f.eks er 666)

således at jeg via PHPs FTP-funktioner kan gennemløbe dette array og overføre en fil ad gangen til en anden FTP server (efter at have oprettet hele biblioteksstrukturen)
Avatar billede fangel Nybegynder
05. august 2002 - 15:26 #1
lytter lige, det kunne godt blive sjovt...
Avatar billede henrywood Nybegynder
05. august 2002 - 15:53 #2
Har lige opdaget at min server ikke har FTP-extension installeret. Kører PHP4. Nogen der ved hvordan jeg fra min Windows maskine får denne FTP-extension slået til så FTP-funktionerne virker ?
Avatar billede tipsen Nybegynder
05. august 2002 - 16:28 #3
Her er teknikken til et rekursivt gennemløb af en bibliotekststruktur - funktionen sletter hele det angivne bibliotek ved at løbe underbibliotekerne i gennem rekursivt!

function RecurseDelete($foldername) {
    if (file_exists($foldername)) {
        chmod($foldername, 0777);
        chdir($foldername);
        $dirhandle = opendir('.');
        while ($file = readdir($dirhandle)) {
            if ($file != "." && $file != "..") {
                if (is_dir($file)) {
                    RecurseDelete($file);
                }
                else {
                    if (unlink($file)) echo "Filen \"$file\" er blevet slettet!<br>";
                    else echo "Problemer med at slette filen \"$file\"!<br>";
                }
        closedir($dirhandle);
        chdir('..');
        if (rmdir($foldername)) echo "Biblioteket \"$foldername\" er blevet slettet!<br>";
        else echo "Problemer med at slette biblioteket \"$foldername\"!<br>";
    }
    else {
        echo "Filen/mappen $foldername eksisterer ikke!";
    }

$folder = "./mappenavn";
RecurseDelete($folder);

-Det skal selvfølgelig passes lidt til, men du kan se teknikken om ikke andet!
Avatar billede henrywood Nybegynder
05. august 2002 - 17:35 #4
Har selv fundet ud af det. Jeg smider koden op senere !