Avatar billede kjako Nybegynder
04. august 2002 - 20:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ikoner i stifinder

Når man åbner stifinder i Windows 98, vises excel-filer normalt med et ikon med et "x" efterfulgt af filnavn. Af en eller anden grund er min pc begyndt at vise et windows-logo i stedet for. Jeg kan godt åbne filerne via stifinder,  men hvis jeg vil åbne dem ved at klikke på start-knappen og derefter vælge "Åbn Office-dokument", fremkommer teksten: "Det program, der er associeret med den valgte skabelon kan ikke startes, eller programmet kan ikke bruge den valgte skabelon".

Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan jeg får det normale excel-ikon tilbage igen?

Med venlig hilsen Kjako
Avatar billede sesam Nybegynder
04. august 2002 - 20:24 #1
Prøv at smide din Office cd i og vælg repair...
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
04. august 2002 - 21:09 #2
Lydder som om det er fil-/programassocieringen der er kokset - gør flg

Klik på Mappeindstillinger i menuen Vis i Denne computer eller Windows Stifinder.
Klik på fanen Filtyper.
Klik på den filtype, du vil ændre, på listen over filtyper.
Klik på Rediger.
Klik på New under feltet Handlinger.
Klik på Rediger.
Angiv det program, der skal bruges til åbning af filer med dette filtypenavn, i feltet Program, der udfører handlingen, og klik derefter på OK.

OBS! Indstillingerne for de markeret filtyper vises i boksen Detaljer om filtyper
Avatar billede kjako Nybegynder
08. august 2002 - 18:50 #3
Undskyld den sene reaktion på svarene, men der har uheldigvis været et nedbrud på min internetforbindelse.

Tak for jeres svar, Sesam og Susanne, men de gav desværre ikke den ønskede effekt.

Med venlig hilsen
Kjako
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
10. august 2002 - 12:02 #4
mhh siden de 2 foregående ikke virker - afinstaller office, genstart og reinstaller

strange at reassocieringen ikke virker efter hensigten :/
Avatar billede kjako Nybegynder
01. september 2002 - 11:40 #5
Jeg har fundet ud af, at miséren skyldes et gratisprogram med hjælpeværktøjer til excel, som jeg downloadede for nylig. Hvis jeg afinstallerer programmet, fungerer alt normalt, men hvis jeg geninstallerer det, opstår fejlen med ikonerne igen.

Spørgsmålet afsluttes hermed.

Med venlig hilsen
Kjako