Avatar billede mgreve Nybegynder
28. august 2000 - 22:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

VB og Notepad...

Hejsa alle interesserede....

Er der nogen der har et forslag til et script der kan hente tal fra en kommasepareret fil i notepad og ind i et andet program? Selve txt dokumentet kommer til at se ca. sådan ud:

29911234,89450110000509123456
29911235,89450110000509123457

Avatar billede tomasc Nybegynder
28. august 2000 - 23:05 #1
Jeg kan ikke lige se hvad dit problem har med Notepad at gøre - du skal vel læse fra en fil?

Det KAN gøres således:

    Dim F As Long
    Dim L As String
    Dim A() As String
    F = FreeFile
    Open \"c:\\test.txt\" For Input As #F
    Do Until EOF(F)
        Line Input #F, L
        A = Split(L, \",\")
        MsgBox \"De 2 første tal på linien: \" & A(0) & \" og \" & A(1)
    Loop
    Close #F
Avatar billede mgreve Nybegynder
28. august 2000 - 23:11 #2
Tak for dit svar,

Jeg brugte bare Notepad for at illustrere at det var en txt fil.
Hvis man nu skal hente fra f.eks e Access fil. Kan man så bruge samme fremgangsmåde? Eller skal man til at oprette noget mere?

Hilsen Greven
Avatar billede tomasc Nybegynder
28. august 2000 - 23:13 #3
Mener du en Access database?
Så er svaret nej!
Men du kan jo også få Access til at lave kommaseparerede filer.

Bemærk at Split vist kun duer i VB6 (kan ikke lige huske det på siddende balle).

Giv lyd hvis du har problemer.
Avatar billede mgreve Nybegynder
28. august 2000 - 23:14 #4
Jamen jeg takker da mange gange for dit svar :)

Vi snakkes