Avatar billede martin Nybegynder
02. august 2002 - 15:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

WLAN - Spørgsmål

(Håber at kategorien er rigtig)

Hej,

Jeg er på jagt efter information om WLAN.

Jeg har kigget lidt på nogle forskellige informationer, men har ikke rigtigt kunne finde produkter-informationer samt priser.

Jeg ønsker et netværk med lang rækkevidde (ca. 3 km). Det må gerne vare et retningsbestemt netværk, men modtager og afsender kan ikke direkte se hinanden.

Jeg har ledt efter lovgivning på området men uden held... har overvejet om jeg skulle se på at lave en "Pringles"-antenne - da den kan række ca. 15km. Hvilket burde være rigeligt. Men jeg tænker at denne antenne nok ikke er helt lovlig.

Hvis der er nogen som har nogle foreslag til hvad jeg kan købe (helst under 1.000,-) eller nogle godt links vil det være en stor hjælp :o)

./martin
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
02. august 2002 - 20:57 #1
1000 kr kommer du ikke langt med når det drejer sig om trådløs radio lan over så store afstande .

hvis det er til og forbinde 2 netværk sammen med er 2 adsl linier nok løsningen og så routere i begge ender
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. august 2002 - 23:35 #2
1000 kr. Glem det, findes ikke for det beløb, med mindre du laver det selv, og selv da, tror jeg ikke du får det får det beløb
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
04. august 2002 - 01:04 #3
vi har et 3com wireless gateway system kørende med en række vidde på ca 100m og det er dyrt ca 4500 incl pcmcia kort
Avatar billede martin Nybegynder
28. august 2002 - 17:16 #4
Jeg var ikke ude efter en kommentar om prisen... mere nogle links til information, produkter og ligende.

Jeg lukker derfor spørgsmålet...
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. august 2002 - 17:28 #5
Da de forudsætninger du sætter op ikke er realistiske, ikke engang i nærheden af realistiske, er det svært at give dig links med realistiske oplysninger.
Med den økonomi du ligger op til, tror jeg du er nød til at gå andre veje, f.eks. WLAN over telefonnettet med linus såm gennemgående tema og selv her vil jeg blive overresket hvis du kommer ret meget under 10.000,-

Jeg beklager, men svarene afhænger stærkt af spørgsmålet
Avatar billede martin Nybegynder
14. september 2002 - 15:21 #6
At jeg smider en pris ud, betyder vel ikke at du og andre bare skal skrive glem det. Når det jeg var ude efter specielt var information samt links...
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
15. september 2002 - 17:01 #7
det er urealistisk ,da man ikke kan lave et radio styret trådløs netværk for den pris ,som bufferzone nævner et nul mere på beløbet hvis det kan gøre det så er du på vej.