Avatar billede abc168 Nybegynder
02. august 2002 - 02:08 Der er 17 kommentarer

hvor er resultatet??

Jeg download en C compiler som er "Dev-C++", og prøvede jeg en lille eksempel, den first UNIX C program fra bogen af. Programmet ser sådan ud:

#include <stdio.h>
int main()
{
    printf("Hello World\n");
    exit(0);
}

Den kunne godt compiles, men viser ikke resultatet som " Hello World" på DOS prompt. Dos promt blikker og der viser ikke output af programmet. hvordan kan jeg få resultatet viser frem på DOS font???
Avatar billede anarchy Nybegynder
02. august 2002 - 07:10 #1
Prøv at bytte exit(0); ud med return(0);

Og det kan også være at du får output, prompten lukker bare inden du kan nå at se det, prøv at smide denne her linje ind:

system(pause);

ind i dit program.
Avatar billede anarchy Nybegynder
02. august 2002 - 07:13 #2
system("pause"); even, med " omkring pause.
Avatar billede ladyhawke Novice
02. august 2002 - 08:08 #3
Følgende lader DOS vinduet stå til der trykkes på en tast :-)
(cin.get() venter på bruger input...)

#include <iostream>
using namespace std;

int main()
{
  cout << "The Compiler Works\n";
  cin.get();
  return 0;
}
Avatar billede kamikaze Nybegynder
02. august 2002 - 10:12 #4
Du kan også bruge:

cout << "xxx\n";
getch();
return 0;
Avatar billede abc168 Nybegynder
02. august 2002 - 11:11 #5
Jeg sætter "system(pause);" ind i programmet. med der viser fejl meddelsen. Det skete også når jeg sættede "cout << "xxx\n";getch();return 0;" ind i programmet.
Avatar billede abc168 Nybegynder
02. august 2002 - 11:16 #6
Jeg prøver at skrive:
#include <stdio.h>
int main()
{
printf("Hello World\n");
return(0);
system("pause");
}

men skete det samme, programmet kunne compiles, men Dos font blikker, jeg kunne ikke nå at se resultatet.
Avatar billede anarchy Nybegynder
02. august 2002 - 14:06 #7
Nope, det skal se sådan her ud:

#include <stdio.h>

int main()
{
    printf("Hello World\n");
    system("pause");
    return(0);
}

return(0); skal være til sidst i din main() funktion.
Avatar billede anarchy Nybegynder
02. august 2002 - 14:07 #8
Når du return'er 0 til dit system dræber du dit program øjeblikeligt.
Avatar billede abc168 Nybegynder
02. august 2002 - 14:21 #9
super!!! den virker nu!!!-:) tak skal du have!
Avatar billede soepro Nybegynder
02. august 2002 - 14:38 #10
Console applications, som d.o. lille program er, kører ganske rigtigt i et DOS-vindue. Hvis du "skyder" de af fra din compiler, vil deu derfor oftest opleve det du beskriver.

Prøv at starte en DOS-boks, og starte din .exe fil derfra - kan du så ikke se outputtet ???

Løsningen på dit problem hedder getch() - den venter på at der bliver trykket på en tast:

#include <conio.h>
int main(void)
{
  cprintf("Hello world\r\n");
  getch();
  return 0;
] // main
Avatar billede kamikaze Nybegynder
02. august 2002 - 17:06 #11
soepro >> har jeg foreslået :o)
Avatar billede ladyhawke Novice
04. august 2002 - 02:38 #12
Hvad med at uddele nogen point og lukke spørgsmålet hvis du har fået svar :-)
Avatar billede abc168 Nybegynder
04. august 2002 - 10:28 #13
ja Det lykkedes for mig at bruge getch()-:)

men hvordan starte en DOS-boks, og starte min .exe fil derfra og se output.
Avatar billede ladyhawke Novice
05. august 2002 - 07:46 #14
fra windpws start menu -> tilbehør -> dos prompt (afhænger lidt af hvilket operativsyste, du anvender....
Avatar billede abc168 Nybegynder
05. august 2002 - 20:10 #15
ja, jeg ved hvordan åben dos prompt, jeg mener hvordan starter min.exe fil derfra?
Avatar billede anarchy Nybegynder
06. august 2002 - 16:30 #16
Naviger til dit programs sti, hvis du starter i C:

skriv cd <program sti>
Avatar billede soepro Nybegynder
13. august 2002 - 11:47 #17
Når du har compileret dit C-program, dannes der en fil med extension ".exe", f.eks. hello.exe. For starte programmet skal du blot skrive 'hello.exe' på dit DOS-prompt.