Avatar billede Daniel.E Praktikant
01. august 2002 - 23:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

C++ Genstartning af program...

Hejsa

Hvordan gør man sådan at ens program starter sig selv igen hvis det slukkes??

Hvis man f.eks har lavet en server som ikke skal kunne slukkes, og som kan find eud af at starte sig selv uden at der kommer en og gør det??
Selve koden skal være til Builder 5.0 C++
Avatar billede zurog Nybegynder
02. august 2002 - 00:01 #1
Jeg tror at jeg kan løse dit problem, men du må gerne lige uddybe dit spørgsmål lidt mere
Avatar billede oink Nybegynder
02. august 2002 - 14:31 #2
Nu bruger jeg ikke BCB, men hvad med at sætte et eller andet ShellExecute(stien til dit program) ind under OnClose? :) Bare en idé...
Avatar billede soepro Nybegynder
02. august 2002 - 14:36 #3
Oink's løsning er ligeså simpel som den er genial.

Men ... får man så bare ikke det problem at man heller ikke kan lukke Windows ned ??? For luk af windows, sender close til din applikation - som så starter en ny application ???

Eller er ShellExecute så smart at den automatisk ignorer requestet, hvis Windows er ved at lukke.

Lad os høre hvad du finder ud af !
Avatar billede jpk Nybegynder
04. august 2002 - 18:25 #4
Det er ikke helt måden at gøre det på..!

Hvis man har noget så vigtigt som et serverprogram, der ikke må kunne lukkes, forhindrer man naturligvis dette, via brugerrettigheder i sit operativsystem!

Hvis der opstår en fejl i serverprogrammet, vil det sansynligvis heller ikke reagere på en close message!

En anvendt metode er at have en system task/service der konstant monitorerer serveren og sørger for at den kører som den skal...