Avatar billede pelkjaer Nybegynder
31. juli 2002 - 13:06 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Det her forstår jeg ikke en skid af..

Hvis jeg manuelt smider min min include ( <!--#include file="includes/inc_poll_short_active.asp" --> ) ind på min side, fungerer det efter hensigten.

Men smider jeg include'en ind i et databasefelt (som jeg kan aktivere/deaktivere via true/false i min admin del) vises blot selve includekoden - altså <!--#include file="includes/inc_poll_short_active.asp" -->

Why the hell is that?

:o)
Avatar billede neteffect Nybegynder
31. juli 2002 - 13:10 #1
ved include bliver filen hentet ind før asp kører.
Henter du filen i en database, altså efter asp er gået igang, er det for sent
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
31. juli 2002 - 13:14 #2
Det er sq' noget rigtigt lort :)

Her har jeg brugt snart 10 timer på at lave en funtion så man i admin delen via en checkbox kan bestemme om noget skal vises eller ej...
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
31. juli 2002 - 13:29 #3
Findes der ikke en eller anden workaround?
Avatar billede sprocket Nybegynder
31. juli 2002 - 13:53 #4
Jo, hvis du kører ASP 3.0 kan du bruge server.execute

Execute (Path) Method  Implemented in version 3.0
The Execute method allows you to call another ASP page from inside an ASP page. When the called ASP page completes its tasks, you are then returned to the calling ASP page.

http://www.devguru.com/Technologies/asp/quickref/server.html
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
31. juli 2002 - 14:07 #5
Ja så er det bare hvordan jeg bruger det sammen med dette - includefilen ligger i feltet "AfstemningContent"
-
<% If Not rsShowpoll.EOF Or Not rsShowpoll.BOF Then %>
<%=(rsShowpoll.Fields.Item("AfstemningContent").Value)%>
<% End If ' end Not rsShowpoll.EOF Or NOT rsShowpoll.BOF %>

Server.Execute():

<%Server.Execute("includes/inc_poll_short_active.asp")%>
Avatar billede thesurfer Nybegynder
31. juli 2002 - 14:12 #6
men med Server.Execute kan du ikke bruge ?dato=EnEllerAndenDato eller andre variabler..

jeg mener at have hørt at man kan gøre det på IIS..

/theSurfer.
Avatar billede sprocket Nybegynder
31. juli 2002 - 14:21 #7
Server.Execute(rsShowpoll.Fields.Item("AfstemningContent").Value)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
31. juli 2002 - 14:25 #8
Det går desværre ikke:

Server object error 'ASP 0231 : 80004005'

Server.Execute Error

/pecms/sites.asp, line 623

Invalid URL form or fully-qualified absolute URL was used. Use relative URLs.
Avatar billede sprocket Nybegynder
31. juli 2002 - 14:29 #9
Hvad er indholdet af AfstemningContent? Det må ikke være en absolut URL (http://minside.dk/div/test.asp) det må kun være relativ (div/test.asp)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
31. juli 2002 - 14:30 #10
Det er <!--#include file="includes/inc_poll_short_active.asp" -->
Avatar billede sprocket Nybegynder
31. juli 2002 - 14:31 #11
Ændre den til: includes/inc_poll_short_active.asp
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
31. juli 2002 - 14:35 #12
Nice work - tusind tak :o)