Avatar billede skwat Praktikant
27. august 2000 - 13:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

vb og mp3

er der nogen mennesker i denne verden der ved hvordan man kan afspille mp3 filer i et vb-program ????????
Avatar billede joern Nybegynder
27. august 2000 - 14:33 #1
Hej skwat.

Det skal du måske spørge om på et US VB-site, men jeg bruger winamp:

wa = Shell(netsti & \"Winamp.exe \" & netsti & mp, 1)

wa er bare en integer og mp er en string, der indeholder filnavnet (fra en database).  netsti er er string, der indeholder stien.

Jeg kigger lidt andre steder.  For nylig tilføjede jeg denne shell, fordi en lokal TV-station forespurgte om min database kunne spille mp3-filer.  www.jkfsoft.dk

M.v.h.  Jørn
Avatar billede brian Nybegynder
27. august 2000 - 21:11 #2
Hmm.... der findes masser af eksempler på at afsplle mp3 i vb. Er der noget bestemt du tænker på eller vil du bare kunne afspille en mp3-fil ?
Avatar billede tomasc Nybegynder
27. august 2000 - 21:47 #3
Til joern: Prøv lige at checke hvilken værdi du får tilbage fra Shell()

Hvis du ønsker at bruge værdien, variablen (i dette tilfælde wa) være af den korrekte type.
Hvis du IKKE ønsker at bruge værdien, undlader man blot parenteserne omkring argumenterne til Shell.

Hint: Double.
Avatar billede sjh Nybegynder
27. august 2000 - 22:12 #4
Til joern: Jeg kom til at tinke på, om man ikke kan bruge de to DLLfiler som Winamp 2.50 selv bruger når den afspiller MP3filer.

Hvis de ikke er under \"Plugins\" kan winamp ikke afspiller MP3filer,
de ligger under \"Plugins\" In_mp3.dll & Out_wave.dll

Avatar billede sjh Nybegynder
28. august 2000 - 01:10 #5
Hej skwat
jeg fandt en source-code til Visual Basic, så kan du selv se hvordan man kan afspille mp3filer i Visual Basic.

http://www.planet-source-code.com/xq/ASP/txtCodeId.9382/lngWId.1/qx/vb/scripts/ShowCode.htm

PS: du kan også søge efter \"mp3\"

http://www.planet-source-code.com/

Avatar billede sjh Nybegynder
28. august 2000 - 01:14 #6
Avatar billede joern Nybegynder
28. august 2000 - 08:30 #7
Til Tomasc.
Korrekt, jeg bruger ikke integer, men long. I øvrigt bruger jeg ikke værdien til noget.
Jeg har downloadet fra det link sjh har angivet, og vil kigge på det senere.

Det er selvfølgelig elegant at ens eget VB-program kan afspille musikken, men med en ekstern afspiller får man alle reguleringerne foræret.
I øvrigt starter winamp ikke flere gange, når jeg vælger en anden melodi.  Selv når den forgående ikke er afsluttet, indlæses den næste og påbegyndes.
Hvornår mon vi hører fra skwat?

M.v.h.  Jørn