Avatar billede flash_kongen Nybegynder
28. juli 2002 - 20:12 Der er 3 kommentarer

Loade til extern swf

Hej

Jeg har en flash fil som er min hovedeside i den loader jeg en extern swf ind i som undermenu. Undermenuen består af animerede knapper, så er det at jeg gerne vil kunne trykke på knapperne i undermenuen for at loade endnu nogle externe swf filer ind i min hovedeside i bestemte frames (de bliver navn givet med nogle labels). Har prøvet at lægge undermenuen ind i hovedsiden i et movieklip, men så virker knap effekterne ikke mere. Hvis det ovennævnte er muligt vil det blive påskønnet.

/Mic
Avatar billede mat Nybegynder
28. juli 2002 - 21:14 #1
Nu ved jeg ikke om jeg har forstået det helt rigtigt.

du loader altså basicly alt ind i en hovedfil?

Istedet for at satse på at loade eksterne swf´er ind i frames kan du istedet lave tomme movieclips der agerer som containere for de eksterne filer (disse kan så placeres i dine frames hvis du vil).

loadMovie("minFil.swf", _root.undermenu);

loader du din menu ind i et movieclip eller et level?
Avatar billede t-hviid Nybegynder
29. juli 2002 - 09:59 #2
Hvis du har givet noget et instance navn i din ind loaded swf-fil, som er loaded ind i et tomt movieclip, skal du huske at skrive instance navnet på det tomme movieclip før instancenavnet fra det indloaded swf-fil.

Håber du forstår :-)

/Tommas
Avatar billede flash_kongen Nybegynder
15. august 2002 - 13:58 #3
Jeg har desværre haft problemer med min PC'er..... Hvilket har medført at jeg ikke kunne komme på nettet, og nu står jeg og skal på ferie, så derfor går der nok noget tid før jeg kommer til at kigge på mit problem... derfor vælger jeg at lukke mit spørgsmål. Jeg takker for at for jeres hjælp, men har som nævnt ikke haft mulighed for at kigge på flashen endnu.

/mic