Avatar billede tat Nybegynder
25. juli 2002 - 19:30 Der er 15 kommentarer

Cliche - er der nogen der kender den fulde path

Får denne fejl når jeg skriver full path til mit directory:
open_basedir restriction in affect and set to /usr/www this may not allow uploading files to this installation directory
Når jeg kigger på phpinfo, er roden angiver således:
/usr/www/torbena_dk/public_html
Avatar billede kimg Nybegynder
25. juli 2002 - 19:50 #1
Hej du kan bruge dette de har lavet om derinde

Du kan bruge det her, det kan du selv udbygge.

Kim

form.html

<form enctype="multipart/form-data" method="post" action="upload.php">
Billede 1:  <input type="file" name="img1" size="30" class="felt"><br>
                          <input type="submit" name="submit" value="Send billede">
</form>

upload.php
<?

if (file_exists($img1)) {

        move_uploaded_file("$img1", "dit_dir_på_server")
                or die("Billedet kunne ikke uploades!");
}
?>

Kim
Avatar billede tat Nybegynder
25. juli 2002 - 19:57 #2
fatter intet!
Avatar billede kimg Nybegynder
25. juli 2002 - 19:59 #3
Du skal bruge move_uploaded_file()
Du bruger sikkert copy()
Og det virker ikke mere hos Cliche.

Kim
Avatar billede tat Nybegynder
25. juli 2002 - 20:06 #4
Det du sender har noget med billeder at gøre - jeg spørger om en sti
Avatar billede kimg Nybegynder
25. juli 2002 - 20:34 #5
Ja, men din fejlmelding siger: this may not allow uploading files to this installation directory
Så jeg var sikker på at du prøvede at uploade.
Stien er der intet galt med.
Kim
Avatar billede tat Nybegynder
25. juli 2002 - 20:40 #6
OK nu begynder jeg at fatte - kan du fixe det hvis jeg ender det til dig.
Avatar billede kimg Nybegynder
25. juli 2002 - 21:05 #7
Prøv at lægge det på her

Kim
Avatar billede tat Nybegynder
25. juli 2002 - 21:14 #8
Det er et pænt stort program, og jeg ved ikke hvilke dele jeg skal sende hvis jeg skal skille det af
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
25. juli 2002 - 22:49 #9
Hvis jeg var dig, ville jeg nok sende det der sker EFTER man har trykket på "upload" knappen, altså
if($send) { // ALT DIN KODE HER }
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
25. juli 2002 - 22:50 #10
HOV jeg glemte lige, for at spare på expertens database plads, så kunne du jo lave en phps fil af din oprindelige fil (hvis ellers Cliche fatter det) - Ellers så lav en show_source("din.php"`); nederst på siden, så er det nemt at finde ud af :-)
Avatar billede tat Nybegynder
25. juli 2002 - 23:01 #11
Hvis jeg forhøjer point er der så ikke en der gider kigge på det - er snart helt skeløjet af at søge.
Jeg emailer det gerne.
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
28. juli 2002 - 15:39 #12
Mailløs martin_aarhof@hotmail.com :) - Ska nok kigge på det ...
Avatar billede fangel Nybegynder
29. juli 2002 - 16:11 #13
hmm... det tossede måde at finde den fulde sti...

lav et PHP script MED fejl i...

ex
<?php
echo php_info() // indet ;
echo "jeg VIL se min fulde sti...; // indet afsluttende "
?>

så skulle den gerne lave et par parse fejl og skrive den fulde sti...

du kan også bruge:
copy($_FILES['fil_navn']['tmp_name'], "./".$_FILES['fil_navn']['name']);
unlink($_FILES['fil_navn']['tmp_name']);

det virker for mig... (på cliche)

Dea_PG
Avatar billede fangel Nybegynder
29. juli 2002 - 16:18 #14
lidt håndgribelig kode...

<?php

function upload_fil($fil_tmp_navn,$fil_korr_navn,$fil_navn="", $dir="."){
  if($dir !== ""){
    $updir = $dir;
  }
  else {
    echo "Der var en fejl...";
    return false;
    exit;
  }
  if($fil_navn == ""){
    $fil_navn = $fil_korr_navn;
  }
  copy($fil_tmp_navn, $updir."/".$fil_navn);
  unlink($fil_tmp_navn);
  return true;
}

if(isset($_FILES['fil1']['tmp_name']) && is_uploaded_file($_FILES['fil1']['tmp_name'])){
  upload_fil($_FILES['fil1']['tmp_name'],$_FILES['fil1']['name'], $_POST['alt_navn']);
}
else{
?>
<form enctype="multipart/form-data" method="post" action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>">
Filen:  <input type="file" name="fil1" size="30"><br>
Alt. filnavn <input type="text" name="alt_navn"><br>
<input type="submit" name="submit" value="Send Fil">
</form>
<?php
}
?>

Dea_PG
Avatar billede patrickbateman Nybegynder
17. oktober 2003 - 10:30 #15
Hvis du vil se din sti til dit bibliotek på Cliche serverne, så brug dette:

<?php

echo $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] ;

?>

og så lige en FUCK JER hilsen til Cliche... :o) Utroligt ringe support.