Avatar billede a_c Nybegynder
25. juli 2002 - 17:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Søg i XML

Jeg har et datafelt med XML i.
Jeg vil gerne kunne lave en query fra Toad
der søger i XML tags'ne.
Hvordan kan jeg gøre det ? Jeg havde gang i noget med
select * from HUB_STORE where MSG_TYPE_ID=4 AND contains(data,'\<TypeOfTransport\>AIR') > 0
For det første ved jeg ikke om backslash duer som escape tegn i Oracle - (men den fejler hvis jeg ikke bruger dem) for det andet returnerer den ikke noget selvom den burde.
På forhånd tak
A_C
Avatar billede damgaard Nybegynder
25. juli 2002 - 17:18 #1
Backslash duer ikke som escape tegn inden i plinger. Hvilken fejl får du? Har du rebuilded dit Oracle Text index?
Avatar billede a_c Nybegynder
25. juli 2002 - 17:26 #2
Når jeg fjerner backslash får jeg
ORA-29902: error in executing ODCIINDEXStart() routine ORA-20000:Intermedia texterror:DRG50900:text query parser error on

Jeg ved ikke rigtigt noget om Oracle så jeg må indrømme at jeg ikke ved hva 'rebuilded dit Oracle Text index' betyder. Sorry!.  Jeg troede bare man kunne søge i XML i Oracle.
Min kendskab til Oracle begrænser sig til at jeg fyrer Queries af fra TOAD.

mvh A_C
Avatar billede damgaard Nybegynder
25. juli 2002 - 17:51 #3
Hvis du ikke kender til Oracle Text bruger du det nok ikke og skal derfor ikke bruge contains.

Prøv med:

select *
from HUB_STORE
where MSG_TYPE_ID=4 AND
instr(data,'<TypeOfTransport>AIR') > 0;
Avatar billede a_c Nybegynder
25. juli 2002 - 18:14 #4
Nope det virkede heller ikke. Den siger inconsistent datatypes.

Det her virkede tilgengæld.

select * from HUB_STORE where MSG_TYPE_ID=4 AND contains(data,'AIR within TypeOfTransport') > 0

men tak for forsøget.

mvh A_C
Avatar billede damgaard Nybegynder
25. juli 2002 - 18:54 #5
Avatar billede a_c Nybegynder
26. juli 2002 - 08:13 #6
Nårh ok. Det var jo nok en god idé at jeg lige prøvede at sætte mig lidt ind i det. :o)
Tak