Avatar billede nmr Nybegynder
24. august 2000 - 12:27 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Søgerobotter: (ÆØÅ?) problemer når \"keywords\" skal passe til web-sidens indhold.

Jeg har to identiske sider blot er den ene på dansk den anden på engelsk, begge med respektive de samme \"keywords\".

Min danske side rangere lavt på de internationale søgemaskiner da de tilsyneladende mener, at mine \"keywords\" passe dårligt til min sides indhold (jf. testeren nederst på http://www.northernwebs.com/set/setsimjr.html).

Årsagen MÅ være ÆØÅ-problemer da den engelske side rangere højt.

Er der nogen som forstår sig på ÆØÅ-\"keywords\", samt forholdet mellem \"keywords\" og indhold (udover at man naturligvis ikke skal have \"falske\" keywords, og at rækkefølgen på siden og i keywords-listen er af betydning) ?

Jeg giver 300 points for god generel forklaring!

Avatar billede tommyf Nybegynder
24. august 2000 - 17:45 #1
Hvis der er for mange keywords, og ryger man kængere ned.
Du har ret i at falske keywords sender en længere ned.
Hvis ens keywords også er i beskrivelsen har søgemaskinerne det med at sende en længere ned, samt hvis det er en udenlandsk side skulle man eftersigende også blive sendt længere ned da dette nok ikke har nogle interesse for søgeren.
Den sidste er jeg ikke sikker på.
Avatar billede doeleman Nybegynder
24. august 2000 - 17:46 #2
Prøv evt. at spørge i debatten på http://www.joyzone.dk

Sitet kører af Mikkel deMib Svendsen, som er chef for Kvaisr i Danmark og forfatter til hæftet \"Søgemaskiner for webdesignere\".
Avatar billede nmr Nybegynder
24. august 2000 - 18:05 #3
tommyf: Du svare ikke på spørgsmålet og fortæller mig noget som jeg godt ved. De to sider er IDENTISKE - også mht. antallet af keywords. Blot på hver sit sprog. Det med \"...nok ikke har nogle interesse for søgeren...\", er selvfølgelig udemærket. 30 point for den gode interesse i problemstillingen (kan jeg give dig dem med det samme uden at slutte spørgsmålet?). I  tillæg vil jeg lige sige at jeg også er klar over at siden udsættes for \"kunstig intelligens\" som søger at analysere sammenhæng mellem title, keywords, description og content på lingvistisk vis. Følgelig, vil den have svært ved at komme til en fornuftig konklusion hvis ikke sproget \"giver mening\".

Men der er mere til det. Noget med at man i HTML-source code kan skrive æøå på to måder:
Æ = Æ
Ø = Ø
Å = Å
æ = æ
ø = ø
å = å

Spørgsmålet er så, om title, keywords & description skal have fx. \"æ\" som \"æ\" eller som \"æ\". Og når det er fastlagt, hvad kan man da ellers gøre.

Avatar billede nmr Nybegynder
24. august 2000 - 18:26 #4
doeleman: Godt tip - jeg prøver, og får jeg svar får du dinne point... :-)

Avatar billede nmr Nybegynder
27. august 2000 - 18:14 #5
Ok, jeg har debatteret problemet med Mikkel Svendsen, men må sige at han ikke har megen forklaring. Han konludere blot at det \" ... oftest er spild af tid, at bekymre sig så meget om hvordan udenlandske indekser behandler danske tegn ... \" Jeg er nu ikke enig som det fremgår af debatten på  http://www.joyzone.dk/soegemaskiner/ubb/Forum23/HTML/000049.html

Tilbage står spørgsmålet... og dog. Det kan tilsyneladende konkludere at man
A) ikke skal bruge Æ som \"& A E l i g ;\" (i hvert ikke fald hvis der er tale om et keyword).
B) i øvrigt leve med problemet, dvs. at der så kan står fx. \"sd\" eller \"s^d\" i stedet for \"sød\".
C) erkende, at selv danske web-sits har problemer og således mulige følgeproblemer når/hvis siden skal indekseres.

Hvis jeg har forstået det rigtigt så er der ... no easy solutions ... !

Men der er givetvis mere at lære... :-) Derfor mener jeg at tommyf og doeleman må fortjene hhv. 30 og 100 point.
Avatar billede nmr Nybegynder
27. august 2000 - 18:17 #6
Nååå... sådanne kunne man ikke fordele point ? Så ved jeg det ! Det var en god gange point I fik. Så er det spørgsmål slut... ærgerligt