24. juli 2002 - 12:35 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Klikkes der, vis div, klikkes der igen, skjul div (rimelig nemt )

Hej,

Det drejer sig om et div tag. Når der klikkes startes der en funktion som skjuler / viser mit div?

Hvordan skal det laves?

/Casper www.ildstorm.dk
Avatar billede kasperks Nybegynder
24. juli 2002 - 12:44 #1
<html>
<head>
  <SCRIPT LANGUAGE=javascript>
  <!--

    function test()
    {
      testspan.innerHTML = "<p>bla bla bla</p>";
    }

  //-->
  </SCRIPT>
</head>
<body>
  <button onclick="test()">Klik her</button>
  <span id="testspan"></span>
</body>
Avatar billede kasperks Nybegynder
24. juli 2002 - 12:44 #2
Skulle have været et svar
24. juli 2002 - 12:49 #3
Jow det ser meget rigtigt ud, men nu skal de også skjules, kunne det laves med en variabel, 1klik blev den sat til YesTrue, 2 klik, Til NuFalse, 3YesTrue?
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2002 - 13:00 #4
<script>
function visSkjul() {
obj = (document.getElementById) ? document.getElementById("minDiv") : document.all.minDiv;
obj.style.display = (obj.style.display == "inline") ? "none" : "inline";
}
</script>

<div id="minDiv" style="display: inline;">
Min DIV!
</div>
<br>
<a href="#" onClick="visSkjul(); return false;">Vis/skjul</a>
Avatar billede esoulman Nybegynder
24. juli 2002 - 13:03 #5
Jeg bruger denne..

function toggleLayer(xy)
{

theLayer = document.getElementById(xy);
theLayer.style.display = (theLayer.style.display=="none" ? "block" : "none");
}
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2002 - 10:08 #6
Hvilket er præcist identisk med min, bortset fra at min også virker i IE4 og ikke sætter et ekstra linjeskift ind efter laget.
Avatar billede esoulman Nybegynder
25. juli 2002 - 18:20 #7
phoenixy > jaja, beklager da meget for mit bidrag!!
25. juli 2002 - 21:04 #8
Takker - også for jeres andres bidrag!
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2002 - 17:53 #9
esoulman>> Lad være med at tage det som en kritik! For hvis jeg ikke havde skrevet noget, så kunne du jo ikke vide, at mit forslag i dette tilfælde var bedre, og så ville du jo ikke lære noget!
Hvis der ikke var nogen (i særdeleshed olebole), der havde gjort mig opmærksom på mine fejl, da jeg startede her på Eksperten, så var jeg aldrig kommet i JavaScript Top10!
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2003 - 00:12 #10
phoenixv>>

Er der mulighed for at man i denne onclick kan sende id'et der skal ændres på med så denne funktion kan virke på flere elementer end et ?
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2003 - 09:18 #11
questis>> Ja, se her:

<script type="text/javascript">
foer = null;

function visSkjul(id) {
  obj = document.getElementById(id);
  if (foer != null) {
    foer.style.display = "none";
    if (foer == obj)
      return;
  }
  obj.style.display = "inline";
  foer = obj;
}
</script>

<div id="minDiv1" style="display: inline;">
Bla bla
</div>
<div id="minDiv2" style="display: inline;">
Bla bla
</div>
<a href="#" onClick="visSkjul('minDiv1'); return false;">Vis minDiv1</a>
<a href="#" onClick="visSkjul('minDiv2'); return false;">Vis minDiv2</a>

På den måde kan du skifte mellem enkeltvisning af to eller flere divs.
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2003 - 10:54 #12
rigtigt lækkert..... Takker for det