Avatar billede hiro Nybegynder
23. juli 2002 - 11:18 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Brugbarhed af XML/XSL

Jeg har nu brug de sidste dage på at närstudere XML/XSL og lidt DTD.
Og for en gangs skyld har jeg fattet hvordan det virker, hvordan man med XSL kan lave XML til normal HTML kode osv osv.

Men hvad jeg ikke har lärt er hvornår XML kan väre en smart lösning :(

I min dagligdag bruger jeg meget PHP, men kan i give mig et eksempel på hvor XML ville väre en smart lösning ?
Avatar billede =maddog= Nybegynder
23. juli 2002 - 16:07 #1
XML er først og fremmest smart hvis du skal publisere en hel masse med fast layout. F.x. kunne der være tale om en koncerns regnskaber. Med xml kan man rimelig problemfrit lave et fast gennemløbende og konsistent layout.
Man kunne endda forestille sig at man havde flere XSL stylesheets at vælge imellem der viser siden hhv. som præsentationvenlig (overskrifter only), ekstern kommunikation (<paragraph> <image> <graph> og så videre med) og intern kommunikation (<note> <errata> o.s.v. med).
Avatar billede nico26 Nybegynder
23. juli 2002 - 16:42 #2
Det bruges også i forbindelse med SOAP (Simple Object Access Protocol), hvor man bruger XML til at pakke metodekald med.