Avatar billede hans_ch Nybegynder
22. juli 2002 - 19:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

onclick virker ikkei en iframe i designmode

Jeg har en DHTML editor, som består af en IFRAME som man editerer i. Det virker fint, men jeg står og skal bruge en onclick-event i iframen.
Der sker intet overhovedet!

Men hvis jeg ikke sætter designMode = "on" i iframen virker den onclick fint.

Jeg har både prøvet med document.onclick = "min_funktion"; og <body onclick="min_funktion()">

Kan man slet ikke bruge events i designMode, eller kan jeg bare ikke finde ud af det? :-)
Avatar billede gryn Nybegynder
22. juli 2002 - 19:37 #1
function sjovogballade(evt) {
//Kør dit script her
}

    if(isNav) {
        window.captureEvents();
        window.onmousedown = sjovogballade;
        }
    else {
        document.onmousedown = sjovogballade;
        }
Avatar billede =maddog= Nybegynder
22. juli 2002 - 19:41 #2
du kan ikke som sådan bruge events fra et andet vindue. det ovenstående skulle gerne virke i NS4, men jeg ved ikke om nyere browsere også benytter capture events på den måde.
ellers er der jo
document.getElementByID('iframens_id').contentWindow.document.onclick = function() { hvad du vil have }
Avatar billede hans_ch Nybegynder
22. juli 2002 - 19:46 #3
Det er ligemeget hvilken event jeg vil bruge - ingen af dem virker.
Min kode ser således ud:

<iframe id="editor" src="editor.php"></iframe>
<script>
editor.document.designMode = "on";
</script>
editor.php:
<html>
<head>
<script language="Javascript">
function test(){
alert("Ha!");
}
document.onmousedown = test;
</script>
</head>
<body>
</body>
</html>

Lige meget hvad jeg skriver virker det ikke - med mindre at jeg IKKE sætter editor.document.designMode = "on";
Hvis jeg ikke gør det, virker det uden problemer...
Avatar billede gryn Nybegynder
22. juli 2002 - 19:47 #4
Du skal nok også lige tilføje :

var d = document;
if(d.layers) {var isNav = 1; var isIE = 0; isNS6 = 0;}
else if(d.all) {var isIE = 1; var isNav = 0, isNS6 = 0;}
else if (d.getElementByID) {var isNS6 = 1; var isNav = 0, isIE = 0;}

for at mit forslag virker.
Avatar billede hans_ch Nybegynder
23. juli 2002 - 01:01 #5
Har fundet en anden løsning...
Brugte et div-element i stedet for en iframe...