Avatar billede ibrene Nybegynder
22. august 2000 - 15:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Password check

Hejsa

Jeg har lige et lille spørgsmål til jer smarte hoveder.

Hvordan tjecker man folks password om de er gode nok, jeg mener at det ikke er navne, at der altid indgår stor/små bogstaver, tal ect.

Findes der et bibliotek som indeholde sådanne ord, det med store/små bogstaver kan jeg nok godt klare ,-)
Avatar billede kds Nybegynder
22. august 2000 - 16:13 #1
Her er er den del du forhåblig søger :

$row = mysql_fetch_array($res);
    $dbbrugernavn = $row[\"brugernavn\"];
    $dbpasswd = $row[\"password\"];
        if (!$dbbrugernavn) {
        print \"Forkert data\";
        exit;
        }

        if ($dbpasswd != $passwd) {
        print \"Forkert brugernavn eller password\";
        exit;
        }
Avatar billede kds Nybegynder
22. august 2000 - 16:15 #2
Glemt lige og spørge om du brugte MySql :-))
Da det bruges til dette
Avatar billede lojmann Nybegynder
22. august 2000 - 18:51 #3
Ellers sætter du bare en cookie med SetCookie, se: http://www.dk.php.net/manual/function.setcookie.php hvor du smider de variabler ind som der er logget ind med, som der så tjekkes ud fra i toppen af ALLE dokumenter, som skal være \"beskyttet\"....
Avatar billede ibrene Nybegynder
22. august 2000 - 19:28 #4
Hejsa kds

er dette en std funktion:
$row = mysql_fetch_array($res);

Som tjecker password eller er det ment som man selv laver en database med ord som man ikke må bruge som password, for dette kan jeg godt selv klare.

Jeg sørger efter en base med alle de ord man ikke anbefalde som password.

Avatar billede poet Nybegynder
22. august 2000 - 19:51 #5
Nu ved jeg ikke, hvilket styresystem du kører, ibrene, men for mig lyder det som om du er ude efter noget á la Linux\' passwd program også kan. F.eks. kan det finde på at sige \"bad password\" (ell. lign.), fordi, den har en ordbog med en masse ord og navne i, den tjekker.
Til alle jer andre: Er der nogen der måske kan forklare lidt om, hvordan den virker. Det har nemlig også undret mig, lige præcis _hvor_ den ordbog egentlig ligger henne og hvordan den virker??
Måske man kan kalde den på en måde fra C/C++/PHP??
Avatar billede ibrene Nybegynder
22. august 2000 - 19:55 #6
Poet

Du har så evigt ret...

Ibrene
Avatar billede morw22 Nybegynder
25. august 2000 - 20:59 #7
Jeg plejer at bruge denne:

if (strlen($newpass) >= 6 &&
    ereg(\'[a-z]\', $newpass) &&
    ereg(\'[A-Z]\', $newpass) &&
    ereg(\'[0-9]\', $newpass)) {
  // ok
} else {
// ikke ok.
}

På den måde er jeg sikker på at koden er på mindst 6 tegn og indeholder både store og små bogstaver samt tal
Avatar billede eaglewing Nybegynder
29. september 2000 - 17:22 #8
Så vidt jeg kan se så snakker i om at benytte selve web-serverens password beskyttelse, og det er derfor web-serverens opsætning som definere hvad \"respons\" skal være, der findes en mængde forskellige måder at bruge php til at lave server password funktions æhh... ting (er bange for det her ikke er lige så vel formuleret..)..

Skal det uddybes ?
Avatar billede poet Nybegynder
23. oktober 2000 - 15:00 #9
Jeg har fundet den der ordbog.
På min Redhat 6.0 ligger den i /usr/dict/words
Avatar billede ulle_php Nybegynder
31. oktober 2000 - 09:12 #10
Hej,

hvad vil du give for sådan et script?

Man kan jo lave så: QweRTyUioP
Bliver til: Qwertyuiop

smart ikk\'!
Avatar billede lojmann Nybegynder
31. oktober 2000 - 09:15 #11
ulle_php = har du kun penge i hovet?!
Avatar billede ibrene Nybegynder
03. januar 2010 - 15:10 #12
Så lukker vi